• iorlina

HJÄLP! Jag är livrädd för att föda!

1. Vad är det som gör ondast? När barnet ska ut genom hålet, eller värkarna? På mig gjorde det mest ont just den sekund som barnet kom ut. Det känndes som om hela mitt kön brann upp... Men det glömmer man ju en halv sekund senare när knytet ligger på bröstet. Jag hade också superskräck för förlossning men i dag känns det ok. Läs gärna min förlossningsberättelse på min blogg: http://lillgrynet.blogspot.com
    2. Epidural, fungerar den bra? Gjorde ont och var obehagligt att sätta men den och GASEN var mina bästa vänner och jag erbjöd mig att ta med dem hem efteråt
    3. Vilken ställning känns bäst? Just i själv förlossningsögonblicket får man ju inte välja på så mycket. Innan stod jag brevid sängen lutad på en saccosäck som låg på sängen, jätteskönt och så hjälpte det barnet nedåt.

Inboxa mig gärna om du vill veta mer!
  • iorlina

Båda mi ovan, ring förlossningen i dag och berätta hur ni känner och be att få träffa en Aurora/Freja (eller vad nu er stödgrupp heter) -sköterska Det är en sköterska som är specialutbildad på förlossningsrädda mammor.

Svar på tråden HJÄLP! Jag är livrädd för att föda!