• Gestilja

HJÄLP! Jag är livrädd för att föda!

Vad gör ondast?:
    Jag tyckte personligen att värkarna var jobbigast (tills jag fick epidural). Själva utdrivnings skedet var mest konstigt, men det går så pass snabbt. Känns nästan som att det här kommer ju inte gå, ett väldigt tryck men faktiskt gjorde det inte speciellt ont, utan var mest väldigt spänt och tryckande känsla.

Epidural, fungerade den bra?:
    Åhh, va helt underbart när den började verka, kände inte av värkarna alls, bara att det började spänna i magen lite, ungefär som sammandragningarna känns nu. (för mig)
    Att ta epiduralen var jag nästan mest rädd för, pga min hemska sprutfobi, men jag sög i mig en massa lustgas när narkosläkaren skulle sätta den så jag kommer knappt ihåg att han gjorde det Sen har man så mycke annat att tänka på just då, och vill bara få bort smärtan av värkarna.
    90% av alla som tar epiduralen funkar den som den ska på. Så dom flesta hjälper den.

Ställning känns bäst?:
    Olika för alla, men jag låg i vanlig gynställning så att säga. Kändes bäst för mig.

Theo 070424 + tösen i magen bf 080428
  • Gestilja

tänkte tillägga en sak ang skrik. En del skriker pga att dom tar i så mycket, inte pga smärtan i sig.

Theo 070424 + tösen i magen bf 080428
Svar på tråden HJÄLP! Jag är livrädd för att föda!