• Alexiaa

Varför skaffa barn???

Något jag tänkt på bara, diskuterade det igår med min kusin också...Varför skaffar man egentligen barn?
    Från början är det ju egoistisk tanke, för antar få tänker på framtida arbeten och liknande.
    Men är det för att slippa vara ensam, ha någon att ta hand och som kan ta hand om en själv som gammal, ha någon som står på dödsannonsen när man dör!
    Hur var det för er ni som valde att skaffa barn?

Jag personligen blev gravid av"misstag" och hade inte planerat att skaffa barn faktiskt...men blev så ändå!

• Svar på tråden Varför skaffa barn???
  • Lady Sylvana

jenny

Okej, du lider alltså av att ha barn? Du mår dåligt varje dag av att ha barn? Du skulle hellre önska du inte hade barn, men du skaffade barn, för att du var tvungen?

• Lady Sylvana

jenny

Nej, du är varken mer eller mindre egoistisk än vad jag är.

• bebbe made in italy
    JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:49:35 följande:
    bebbe made in italy Men ge dig nu!Så man är onormal om man inte vill skaffa barn?
    varför bryr du dig så mkt? Du är ju övertygad om att vi som skaffar barn är egoister och jag accepterar din åsikt, jag delar den bara inte. Du behöver inte dela min heller, men jag tycker dock som jag gör i alla fall...
    Jag har ett mirakel i min mage
  • Tina83

JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:49:35 följande:

bebbe made in italy Men ge dig nu!Så man är onormal om man inte vill skaffa barn?
    jag tycker inte det är onotmalt att inte skaffa barn, men jag tycker det är konstigt när dom frågar varför man väljer att skaffa barn.
  • Lady Sylvana

bebbe

Jag anser att alla är egoister, det är så vi människor fungerar. Vi sätter oss själva först och främst, vi tänker på oss själva. Vi försöker se till att vi själva mår bra, har det bra. Jag tycker inte det är fel alls att vara egoist, jag ser det som något man måste vara, för att överleva.

Man är inte onormal för att man inte skaffar barn.

• Tina83

men va??

dem som INTE skaffar barn är väl mer egoister??

jag har VALT att ägna mitt liv åt att ta hand o fostra två underbara pojkar, så att dom en dag fårr barn själva och får uppleva den fantastiska lycka det ÄR att få barn!

• Lady Sylvana

jenny

Det är egoistiskt att skaffa barn ja, för du gör det för din egen skull. Du gör det inte för någon annan, du gör det för att du ska må bra. Jag förstår dock inte varför du tycker egoism är något dåligt?

• Lady Sylvana

tina

Nej, de är inte mer egoister, eller mindre egoister.

Svar på tråden Varför skaffa barn???