Alexiaa skrev 2008-01-06 14:10:37 följande:
bebbe made in italy skrev 2008-01-06 14:08:59 följande: Jo, för Jordens skull är det kanske bäst att släkten "människor" dör ut faktiskt...Men jag menar att alla har inte den biologiska klockan eller känner att man har en längtan efter barn...det är ju många som aldrig haft en längtan efter barn.Många steriliserar sig ju tom för att verkligen vara säker att aldrig kunna få barn!!!
Jag skrev att de flesta har det, alla har det inte och det är jag väl medveten om. Men man kan ju inte strunta i att skaffa barn bara för att jorden kan gå under i miljöförstöring eller atomkrig, jag anser att alla kan dra sitt strå till stacken för att göra jorden till en bättre plats i stället.
Lady Sylvana skrev 2008-01-06 14:10:05 följande:
Jag tycker att argumentet att mänskligheten skulle dö ut, är väldigt dålig. Okej, mänskligheten dör ut, vem bryr sig egentligen? Folk skaffar barn för de är egoister, så enkelt är det.
Är djuren också ego då eller
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-undecided.gif)
dom vill oxå föra sina gener vidare så att deras art lever vidare på jorden. Man föds för att föröka sig så är det... Vissa vill inte skaffa barn men majoritetn av alla människor har ett behov av att föröka sig såsom djuren, blommorna ja allt levande förökar sig ju...