• Alexiaa

Varför skaffa barn???

Något jag tänkt på bara, diskuterade det igår med min kusin också...Varför skaffar man egentligen barn?
    Från början är det ju egoistisk tanke, för antar få tänker på framtida arbeten och liknande.
    Men är det för att slippa vara ensam, ha någon att ta hand och som kan ta hand om en själv som gammal, ha någon som står på dödsannonsen när man dör!
    Hur var det för er ni som valde att skaffa barn?

Jag personligen blev gravid av"misstag" och hade inte planerat att skaffa barn faktiskt...men blev så ändå!

• Svar på tråden Varför skaffa barn???
  • bebbe made in italy
    JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:37:48 följande:
    Tina83 Varför skulle världen inte funka om vi inte skaffar barn?.
    Om ingen skaffar barn så dör ju mänskligheten ut och då fattas det en del i det naturliga kretsloppet. Alla levande varelser förökar sig och det är lixom helt normalt....
    Jag har ett mirakel i min mage
  • Tina83

JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:37:48 följande:

Tina83 Varför skulle världen inte funka om vi inte skaffar barn?.
    men herregud. vi skulle ju DÖ UT!!! så småningom!
  • JAG är BÄST

bebbe made in italy

"Att skaffa barn är naturligt och en del av livet..."

Nä det är det inte alla gånger för många.

Är det "naturligt" att "straffa" vissa par att förbli barnlösa med bio-barn?.

• Miss Congeniality
    Tina83 skrev 2008-01-06 14:35:59 följande:
    Miss Congeniality skrev 2008-01-06 14:34:47 följande:

ok......fattar ingenting.....för mig är det självklart
    ok så varför skaffar du barn?
  • Dorian Ertymexx

bebbe made in italy skrev 2008-01-06 14:39:39 följande:

Om ingen skaffar barn så dör ju mänskligheten ut och då fattas det en del i det naturliga kretsloppet. Alla levande varelser förökar sig och det är lixom helt normalt....
    Heh, vi är inte en del av det naturliga kretsloppet. Det är det som är problemet, vet du.

Men jo, vi dör ut om ingen skaffar barn. Sedan är det en filosofisk fråga om det är något att sörja över.
  • Tina83

Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 14:39:28 följande:

Undrar jag också. Jag tror att man egentligen vill ha katt men är allergisk. Som jag. Jag vill ha något litet och sött och varmt och gosigt, men då är katter bättre, de växer inte upp, kräver inte pengar av en, behöver inte fostras lika länge, man får kastrera dem när de hamnar i de jobbiga tonåren... Och i allra värsta fall är det ingen som skriker i panik om man vill ge bort dem eller avliva dem.
    du har inga barn va?
  • ElinaNikki

Lady Sylvana:
    Det kanske var Alexiaa som skrev att det var egoistiskt att ha sex.
    Jag vet att mänskligheten en dag kommer att dö ut.
    Men man skaffar inte barn för sin egna skull på det viset ni vill att det ska påskina. JAG ÄLSKAR BARN.
    Dom ser det enkla i livet och om ni hade delat den visdomen hade ni kanske tänkt detsamma.

• bebbe made in italy

När man läser hur vissa människor resonerar så är man ju glad att dom valt att inte skaffa barn!! Tur att vissa inser sina begränsningar och att dom absolut inte skulle passa som föräldrar med den inställningen. Vi som bättre lämpar oss som föräldrar skaffar våra barn och bidrar till mänskligheten och ni som inte passar till att ha barn skaffar inga, enkelt och bra, då slipper många barn lida genom att hamna i hem där dom inte är älskade eller önskade....

Jag har ett mirakel i min mage
  • Tina83

Miss Congeniality skrev 2008-01-06 14:40:30 följande:

ok så varför skaffar du barn?
    läs ovan
Svar på tråden Varför skaffa barn???