bebbe made in italy skrev 2008-01-06 14:08:59 följande:
Jag valde att bli gravid för att jag vill föra mina och min sambos gener vidare, om ingen skulle skaffa barn på jorden så skulle ju mänskligheten dö ut... Jag har inte tänkt att jag skall ha någon som tar hand om mig man vet ju inte hur det ser ut när jag blir gammal... Det är ju världens naturligaste sak i världen att skaffa barn, de flesta har ju en biologisk klocka som gör att vi vill föda barn och på så sätt för mänskligheten vidare. Däremot har jag funderat mkt nu när miljön är påväg att gå under om vi inte gör något att mitt barn kanske aldrig ens kommer få några egna barn om vi fortsätter förgifta jorden och då känns det genast mindre roligt att vara gravid, försöker att inte tänka på det och hoppas att alla på jorden skärper till sig så våra barn har en framtid!
Jo, för Jordens skull är det kanske bäst att släkten "människor" dör ut faktiskt...
Men jag menar att alla har inte den biologiska klockan eller känner att man har en längtan efter barn...det är ju många som aldrig haft en längtan efter barn.
Många steriliserar sig ju tom för att verkligen vara säker att aldrig kunna få barn!!!