• Alexiaa

Varför skaffa barn???

Något jag tänkt på bara, diskuterade det igår med min kusin också...Varför skaffar man egentligen barn?
    Från början är det ju egoistisk tanke, för antar få tänker på framtida arbeten och liknande.
    Men är det för att slippa vara ensam, ha någon att ta hand och som kan ta hand om en själv som gammal, ha någon som står på dödsannonsen när man dör!
    Hur var det för er ni som valde att skaffa barn?

Jag personligen blev gravid av"misstag" och hade inte planerat att skaffa barn faktiskt...men blev så ändå!

• Svar på tråden Varför skaffa barn???
  • Miss Congeniality
    Tina83 skrev 2008-01-06 14:39:03 följande:
    Miss Congeniality skrev 2008-01-06 14:36:03 följande:

fattar fortfarande inte. så egentligen så har inget av det som skrivits i inläggen funnits ? typ? eftersom allt är fejk?'så uppfattar jag denna löjliga tråd
    hur är den löjlig! det är väll en stor fråga eller? varför skaffar man barn, varför skaffar du barn?

är det bara för att du vill eller är det för att du har ett behov av att föröka dig.

Att säga att man alltid viljat ha 10 barn är inget svar på frågan. Men varför vill du ha 10 barn?
  • bebbe made in italy
    Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 14:40:39 följande:
    bebbe made in italy skrev 2008-01-06 14:39:39 följande: Heh, vi är inte en del av det naturliga kretsloppet. Det är det som är problemet, vet du.Men jo, vi dör ut om ingen skaffar barn. Sedan är det en filosofisk fråga om det är något att sörja över.
    ja visst är det en filosfisk fråga och jag anser att mänskligheten behövs, vi behöver lära oss at bli mer rädda om vår jord om alla drar sitt strå till stacken blir det bättre och då ser jag ingen anledning till varför man skulle låta mänskligheten dö ut. Med ditt inlägg nr 200 så är jag oerhört glad att du har katt och inte barn!!!!!
    Jag har ett mirakel i min mage
  • JAG är BÄST

bebbe made in italy

"Vi som bättre lämpar oss som föräldrar skaffar våra barn och bidrar till mänskligheten "

ÄR ni MER än för oss andra???

• Tina83

JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:42:19 följande:

Tina83 Vad har dte med saken att göra om han har barn eller ej?
    intressant att höra. tragiskt att folk tycker så om att skaffa barn
  • bebbe made in italy

Tycker man är mer normal om man skaffar barn än om man helt frivilligt väljer att inte göra det....

• bebbe made in italy
    JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:44:50 följande:
    bebbe made in italy "Vi som bättre lämpar oss som föräldrar skaffar våra barn och bidrar till mänskligheten "ÄR ni MER än för oss andra???
    Ja jag anser det, tänka sig va?
  • JAG är BÄST

bebbe made in italy

Men helt ärligt, vad vet du om han som person?. Han kanske blir den BÄSTA pappa ett barn kan tänka sig.

Eller hur?

• Tina83

Miss Congeniality skrev 2008-01-06 14:42:47 följande:

hur är den löjlig! det är väll en stor fråga eller? varför skaffar man barn, varför skaffar du barn? är det bara för att du vill eller är det för att du har ett behov av att föröka dig.Att säga att man alltid viljat ha 10 barn är inget svar på frågan. Men varför vill du ha 10 barn?
    läs snälla du lite längre bak, jag har svarat där
  • bebbe made in italy
    JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:47:40 följande:
    bebbe made in italy Men helt ärligt, vad vet du om han som person?. Han kanske blir den BÄSTA pappa ett barn kan tänka sig.Eller hur?
    Ja för att övertyga mig får han nog ändra syn på saker först, man skriver inte ett sånt inlägg om man planerar att bli världens bästa pappa....
Svar på tråden Varför skaffa barn???