• Alexiaa

Varför skaffa barn???

Något jag tänkt på bara, diskuterade det igår med min kusin också...Varför skaffar man egentligen barn?
    Från början är det ju egoistisk tanke, för antar få tänker på framtida arbeten och liknande.
    Men är det för att slippa vara ensam, ha någon att ta hand och som kan ta hand om en själv som gammal, ha någon som står på dödsannonsen när man dör!
    Hur var det för er ni som valde att skaffa barn?

Jag personligen blev gravid av"misstag" och hade inte planerat att skaffa barn faktiskt...men blev så ändå!

• Svar på tråden Varför skaffa barn???
  • Dorian Ertymexx

Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:14:45 följande:

tinaDet svider inte alls, att du anser att ditt liv är barn. Det är dock ingen sanning att det är så, utan det är vad du känner.
    Exakt.
  • Tina83

Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:11:43 följande:

tinaPrecis, egoist alltså.
    jag är ingen egoist. jag är nog så långt ifrån ego man kan komma.

jag är generös, jag låter alltid alla andra komma före mig, jag bjuder alltid av det jag har. jag ställer alltid upp om det är något.
    så nej, jag kan inte hålla med
  • Dorian Ertymexx

JAG är BÄST skrev 2008-01-06 15:14:27 följande:

bebbe made in italy ALLA vi lever i en bitter värl. Hlea världen är knasig, eller hur?.Men jag tycker han har en sund inställning till livet, faktiskt. Läs om hans inlägg så ser du.
    Tack. :)
  • bebbe made in italy
    Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 15:15:10 följande:
    Lustigt. Jag lever alldeles utmärkt, utan barn. Det gör min katt också, fast hon är kastrerad. Ser inga zombie-tecken på någon av oss.
    Tycker du gör helt rätt i att inte skaffa barn!!!!!! Vissa människor passar inte som föräldrar och det är ju jättebra att man inser sina begränsningar!!!!
    Jag har ett mirakel i min mage
  • VulgusProfanum

Har inte läst tråden
    Så jag svarar på TS.
    Vi valde att skaffa barn därför att vi ville.

Beauty fades Dumb is forever
  • Tina83

Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:14:45 följande:

tinaDet svider inte alls, att du anser att ditt liv är barn. Det är dock ingen sanning att det är så, utan det är vad du känner.
    det är så, enligt mig, ja
  • Dorian Ertymexx
    Tina83 skrev 2008-01-06 15:15:42 följande:
    Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:11:43 följande:
    jag är ingen egoist. jag är nog så långt ifrån ego man kan komma.jag är generös, jag låter alltid alla andra komma före mig, jag bjuder alltid av det jag har. jag ställer alltid upp om det är något.så nej, jag kan inte hålla med
    Det är otroligt egoistiskt. Vare sig du förstått det eller inte. Finns inget så egocentrerat som martyr-personligheten. "Jag offrar mig minsann för ALLA andra, och OJ vad jag lider, men INGEN tänker på mig..."
    Jag är inte imponerad, alls. Det är den finaste grogrunden för barn som styrs med känslomässig utpressning (och inte bara barnen, utan resten av umgängeskretsen också).
  • Tina83
    VulgusProfanum skrev 2008-01-06 15:16:55 följande:
    Har inte läst tråden Så jag svarar på TS.Vi valde att skaffa barn därför att vi ville.
    det duger inte, här krävs lååånga förklaringar förstår du
  • Lady Sylvana

tina

Ja, jag inser att du känner att det är så för dig själv. Du kan inte bestämma hur andra människor ska känna, om det de känner är rätt eller fel, om de är onormala eller inte.

Vad är det som skulle ge dig rätt till det?

Svar på tråden Varför skaffa barn???