• Alexiaa

Varför skaffa barn???

Något jag tänkt på bara, diskuterade det igår med min kusin också...Varför skaffar man egentligen barn?
    Från början är det ju egoistisk tanke, för antar få tänker på framtida arbeten och liknande.
    Men är det för att slippa vara ensam, ha någon att ta hand och som kan ta hand om en själv som gammal, ha någon som står på dödsannonsen när man dör!
    Hur var det för er ni som valde att skaffa barn?

Jag personligen blev gravid av"misstag" och hade inte planerat att skaffa barn faktiskt...men blev så ändå!

• Svar på tråden Varför skaffa barn???
  • Lady Sylvana

tina

Precis, egoist alltså.

• bebbe made in italy
    Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 15:09:36 följande:
    Inte alls. Snarare tvärtom - det finns inget så egocentrerat som mödrar som tror att de bara räknas som fruar/sambosar och som mammor. De är mycket gnälligare, normativa (i ordets mest obehagliga tolkning) och otrevliga än de mödrar som INTE ser sig som något slags martyrer för sina barn, utan som ser sig själva som viktigast.
    ja jag har ju förstått på dina inlägg att du har svårt att se positivt på saker och visst finns det dåliga mödrar, men det finns oxå underbara mammor... Du kanske borde gå i terpi så du kan se livet lite positivare inte kul att gå runt å se allt nattsvart jämt ju...
    Jag har ett mirakel i min mage
  • Tina83

för mig ÄR faktiskt barn = LIVET!

jag är såå glad att jag har min familj.

vet att det svider för vissa när man skriver så, men det är sant

• Tina83

JAG är BÄST skrev 2008-01-06 15:11:54 följande:

Tina, man kan inte missa något som man aldrig haft.
    jag förstår helt vad du menar, och jag hoppas verkligen att du också kan skriva som vi en dag
    du blir nog en bra mamma
  • JAG är BÄST

bebbe made in italy

ALLA vi lever i en bitter värl . Hlea världen är knasig, eller hur?.

Men jag tycker han har en sund inställning till livet, faktiskt. Läs om hans inlägg så ser du.

• Dorian Ertymexx
    Tina83 skrev 2008-01-06 15:11:16 följande:
    Lady Sylvana skrev 2008-01-06 15:09:47 följande:
    precis. jag är en bra förälder, jag skulle göra presic VAD som helst för mina barn.
    Eh, jasså? Skulle du begå folkmord, döda andra barn, sälja din släkt till maffian för trafficking för dina barn???

Jag vet inte om det är vad jag skulle kalla en bra förälder, men det är jag det.

En bra förälder behöver bara göra tre saker: Fostra sitt barn så det inte blir en bortskämd skit, lära barnet att överleva och visa barnet att man som förälder är viktigare än någon annan. Att visa barnet att det är viktigare än en själv är inte bra föräldrarskap, det är att skapa totala egomonster.
  • bebbe made in italy
    Tina83 skrev 2008-01-06 15:12:52 följande:
    för mig ÄR faktiskt barn = LIVET!jag är såå glad att jag har min familj.vet att det svider för vissa när man skriver så, men det är sant
    Det är samma för mig! Det har alltid varit så i hela mitt liv att jag sett barn och familj som meningen med livet. Jag anser att jag är på jorden för att föra mina gener vidare och för att ge mina barn den bästa uppväxt jag kan...
    Jag har ett mirakel i min mage
  • Lady Sylvana

tina

Det svider inte alls, att du anser att ditt liv är barn. Det är dock ingen sanning att det är så, utan det är vad du känner.

• Dorian Ertymexx
    Tina83 skrev 2008-01-06 15:12:52 följande:
    för mig ÄR faktiskt barn = LIVET!jag är såå glad att jag har min familj.vet att det svider för vissa när man skriver så, men det är sant
    Lustigt. Jag lever alldeles utmärkt, utan barn. Det gör min katt också, fast hon är kastrerad. Ser inga zombie-tecken på någon av oss.
Svar på tråden Varför skaffa barn???