Inlägg från: bebbe made in italy |Visa alla inlägg
  • bebbe made in italy

Varför skaffa barn???

Jag valde att bli gravid för att jag vill föra mina och min sambos gener vidare, om ingen skulle skaffa barn på jorden så skulle ju mänskligheten dö ut... Jag har inte tänkt att jag skall ha någon som tar hand om mig man vet ju inte hur det ser ut när jag blir gammal... Det är ju världens naturligaste sak i världen att skaffa barn, de flesta har ju en biologisk klocka som gör att vi vill föda barn och på så sätt för mänskligheten vidare.

Däremot har jag funderat mkt nu när miljön är påväg att gå under om vi inte gör något att mitt barn kanske aldrig ens kommer få några egna barn om vi fortsätter förgifta jorden och då känns det genast mindre roligt att vara gravid, försöker att inte tänka på det och hoppas att alla på jorden skärper till sig så våra barn har en framtid!

Jag har ett mirakel i min mage
  • bebbe made in italy
    Alexiaa skrev 2008-01-06 14:10:37 följande:
    bebbe made in italy skrev 2008-01-06 14:08:59 följande: Jo, för Jordens skull är det kanske bäst att släkten "människor" dör ut faktiskt...Men jag menar att alla har inte den biologiska klockan eller känner att man har en längtan efter barn...det är ju många som aldrig haft en längtan efter barn.Många steriliserar sig ju tom för att verkligen vara säker att aldrig kunna få barn!!!
    Jag skrev att de flesta har det, alla har det inte och det är jag väl medveten om. Men man kan ju inte strunta i att skaffa barn bara för att jorden kan gå under i miljöförstöring eller atomkrig, jag anser att alla kan dra sitt strå till stacken för att göra jorden till en bättre plats i stället.

Lady Sylvana skrev 2008-01-06 14:10:05 följande:
    Jag tycker att argumentet att mänskligheten skulle dö ut, är väldigt dålig. Okej, mänskligheten dör ut, vem bryr sig egentligen? Folk skaffar barn för de är egoister, så enkelt är det.
    Är djuren också ego då eller dom vill oxå föra sina gener vidare så att deras art lever vidare på jorden. Man föds för att föröka sig så är det... Vissa vill inte skaffa barn men majoritetn av alla människor har ett behov av att föröka sig såsom djuren, blommorna ja allt levande förökar sig ju...
  • bebbe made in italy

Men är då djuren oxå egoistiska? Dom förökar sig för att föra sitt arv och sin ras vidare, är blommor ego som strör sina frön med vinden. För dom handlar det ju knappast om sexuell njutning.

• bebbe made in italy
    Lady Sylvana skrev 2008-01-06 14:23:27 följande:
    Människor är egoistiska, de har ett val. Men du skaffar barn för din egen skull, inte för någon annans skull. Eller hur?
    Man skaffar barn för att det är naturligt att vilja föröka sig, det är det som är meningen med livet. Jag tror inte människan är här på jorden för att lalla omkring, man har en uppgift och det är att föra den mänskliga rasen vidare. Det finns vissa  som inte har en biologisk klocka, men jag anser att det fattas de människorna något, för mig är det meningen med livet att skaffa barn. Jag är här för att föra mitt arv vidare och det är inte egoistikt det är en del av naturens kretslopp...
  • bebbe made in italy

Att skaffa barn är naturligt och en del av livet...

• bebbe made in italy
    JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:37:48 följande:
    Tina83 Varför skulle världen inte funka om vi inte skaffar barn?.
    Om ingen skaffar barn så dör ju mänskligheten ut och då fattas det en del i det naturliga kretsloppet. Alla levande varelser förökar sig och det är lixom helt normalt....
  • bebbe made in italy

När man läser hur vissa människor resonerar så är man ju glad att dom valt att inte skaffa barn!! Tur att vissa inser sina begränsningar och att dom absolut inte skulle passa som föräldrar med den inställningen. Vi som bättre lämpar oss som föräldrar skaffar våra barn och bidrar till mänskligheten och ni som inte passar till att ha barn skaffar inga, enkelt och bra, då slipper många barn lida genom att hamna i hem där dom inte är älskade eller önskade....

• bebbe made in italy
    Dorian Ertymexx skrev 2008-01-06 14:40:39 följande:
    bebbe made in italy skrev 2008-01-06 14:39:39 följande: Heh, vi är inte en del av det naturliga kretsloppet. Det är det som är problemet, vet du.Men jo, vi dör ut om ingen skaffar barn. Sedan är det en filosofisk fråga om det är något att sörja över.
    ja visst är det en filosfisk fråga och jag anser att mänskligheten behövs, vi behöver lära oss at bli mer rädda om vår jord om alla drar sitt strå till stacken blir det bättre och då ser jag ingen anledning till varför man skulle låta mänskligheten dö ut. Med ditt inlägg nr 200 så är jag oerhört glad att du har katt och inte barn!!!!!
  • bebbe made in italy

Tycker man är mer normal om man skaffar barn än om man helt frivilligt väljer att inte göra det....

• bebbe made in italy
    JAG är BÄST skrev 2008-01-06 14:44:50 följande:
    bebbe made in italy "Vi som bättre lämpar oss som föräldrar skaffar våra barn och bidrar till mänskligheten "ÄR ni MER än för oss andra???
    Ja jag anser det, tänka sig va?
Svar på tråden Varför skaffa barn???