flowerLowa skrev 2008-01-06 12:47:01 följande:
jag kan säga att jag tycker inte mitt liv innehåller nån mening nu!! Vem lever jag för, mej själv och det spelar ju ingen roll.. jag kan ju kvitta... jag vill ha barn, och ta hand om den och på så sätt känns det som min mening i livet... att ta hand om någon och uppfostra dem.. att känna att det är meningsfulklt att vakna varje dag och göra meningsfulla saker varje dag.. just nu gör jag ingenting,.,.. går i skolan, har tråkigt och sitter vid datorn när jag är hemma.. vilken mening med mitt liv är det då?? sen är det ju självklart individuellt vad man ser som meningen med livet.. en del väljer karriären-inte jag, en del finner meningen med livet i sin partner- delvis jag men jag vill ha mer... jag väntar på att mitt liv ska "börja", vilket det gör den dagen vårt barn föds (som jag känner nu) och jag äntligen får leva det familjeliv som jag längtat efter sååå länge nu... såhär resonerar jag i min skalle
Låter hemskt om du inte trivs med ditt liv och att det inte känns som du lever, jag vet inte om jag tror du kommer finna det i ett familjeliv heller, för då kanske man söker mer och mer saker! Fast det är bara vad jag tror...
Men gör andra och mer meninsfulla saker, du sa att du pluggade skaffa dig senare ett bra jobb då! Gör något för världen, engagera dig i någon organisation och gör saker för att förbättra! Skaffa vänner, vänne är underskattade för vänner är så mycket mer än bara folk man umgås med de kan vara en sorts familj.
Det finns massor med saker som kan förgylla livet och ge livet en mening, titta bara på alla människor runt omkring oss!
Jag kan tycka att en person som flyttar till ett villaområde, har 2 barn och enbart umgås med sina barns kompisars föräldrar och lever i sin lilla bubbla e de som saknar ett liv!
Men det är ju som sagt min åsikt...