Love4cats skrev 2008-01-06 10:54:29 följande:
Har också svårt för det uttalandet, för man kan ha hur fin kvalité som helst i livet och njuta av att vara själv och bara ha sig själv att tänka på...Men däremot kommer driften som många talat om vid olika tidpunkter...mig sköljde det bara över från en dag till en annan...Just nu...vill jag ha barn...för att jag vill ha barn Jag vill ha någon mer än mig att ta hand om. Jag har gjort "klart mitt" och är redo att ta hand om en annan individ.
Så är det nog också, det kanske kommer olika i livet (om det kommer) för sånt kan man ju inte veta men samtidigt vet vi inget om framtiden.
Dessutom är det ju inte så att om man saknar barn så har man bara sig själv att tänka på, man kanske har en sambo eller är gift och har massor med vänner runtomkring sig.
Själv var jag bara 21 när jag fick min son, men hade aldrig under mina 21 år tänkt hur det skulle vara att ha barn...aldrig längtat efter barn och när jag såg en barnvagn tänkte jag mest "vad jobbigt, stackare".
Men ett liv utan min son idag är otänktbart, för han finns ju och som jag älskar honom!
Men tror inte jag hade haft ett sämre liv om jag inte hade haft honom, då hade jag bara gjort andra saker helt enkelt.
Sedan tycker jag det verkar tråkigt med folk som skaffar barn, köper hus och sedan är nöjd och inte forsätter utvecklas speciellt mycket och ens vänskapskrets är barnens kompisars föräldrar! Det tycker jag verkar ensamt, men det är ju bara hur jag ser det från mitt håll...för vissa är säkert det ett toppenliv.