Inlägg från: Lefo |Visa alla inlägg
  • Lefo

Nu får det vara nog!!!

Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:09:12 följande:
    Respektera att alla har rätt till sina åsikter.
    Helt riktigt. Men det kan vara ganska bra om man kommer med rätt info också tycker jag.
  • Lefo
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:39:38 följande:
    Dom kan också dö PÅ GRUND AV Ds.
    Barnet dör inte på grund av Downs syndrom utan av följdsjukdomar till sin DS.
  • Lefo
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:45:16 följande:
    Har aldrig heller påstått att jag skulle varit insatt i ämnet. Jag sitter bara här och är av åsikten att jag helst inte vill ha ett barn med DS.

Men om du inte är insatt i DS varför skriver du massor om DS då. Tyvärr är det felaktigheter du skriver om DS.

Jag tycker det är helt OK att du inte vill ha ett barn med DS men sluta skriv felaktigheter om DS.

• Lefo
    Myrtille skrev 2008-01-02 09:06:07 följande:
    Det är ju just för att man inte screenar vid yngre åldrar som förhållandevis många barn med DS föds av unga mödrar. Du kanske inte visste det, men sannolikheten att barnet får DS ökar markant med moderns ålder.Alltid trevligt att kunna bidra med lite kunskap :)anne h skrev 2008-01-02 00:21:50 följande:
    Och också av unga kvinnor är risken större.
  • Lefo
    Myrtille skrev 2008-01-02 18:06:58 följande:
    Ursäkta? Vad menar du med den meningen?

Ursäkta mig men jag glömde att jag måste skriva helt perfekt här på FL.
    Jag menade så här:
    Risken är också större att få DS barn när man är under 18 år och är gravid.

• Lefo
    Struliga Jag skrev 2008-01-02 12:21:32 följande:
    lever folk med ds generellt helt självständiga liv, med jobb och egen inkomst, betalar på egen hand sina räkningar, har man/fru och barn?
    Tycker du gör ett bra val i denna fråga.
    Om man tycker att personer med DS ser konstiga ut (eller vad du nu skrev tidigare) så tycker jag du ska göra FVP eller MKP när du blir gravid.

• Lefo
    Myrtille skrev 2008-01-02 10:39:18 följande:
    Vilka felaktigheter är det som sprids?anne h skrev 2008-01-02 10:36:19 följande:
    Att sköldkörtlarna är för små, att medellivslängden är låg, att man med DS inte kan leva ett värdigt liv, att personer med DS har stora tungor, att DS barn har mer öroninflammation och mycket mer som är osant.

Sedan att personer inte vill ha barn med DS är en sak men varför måste en del av dem argumentera sitt nej till DS barn med osanning?
  • Lefo
    Queen70 skrev 2008-01-02 23:02:34 följande:
    Måste även påpeka att tråden ligger under "etik" vilket jag tolkar som att TS vill diskutera nåt hon anser som oetiskt, nämligen att välja bort en graviditet som resulterar i ett DS barn. De som blir fördömda här är således ej de mammor som väljer att föda ett DS barn utan de som väljer att INTE göra det.Ändock är det DS mammorna här som är sårade i själen. Jag har läst hela tråden och inte någonstans har jag sett någon säga att det var fel av DS mammorna att föda sina barn. Däremot har jag sett en väligt massa påhopp och personangrepp på de personer som säger att de SJÄLVA inte skulle välja att föda ett barn med detta kromosomfel, och när de berättar varför.Varför ska de som gör det valet välja att knipa igen?? FL är väl till för de också? De kanske också har behov av att ventilera nåt som kanske varit ett svårt val för dem?En abort är ju aldrig kul.
    Tråden är flyttad till Etik från funktionshinder.
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!