Nu får det vara nog!!!
Eller tror du att DS är den enda avvikelse som man kan se på ett KUB?
Eller tror du att DS är den enda avvikelse som man kan se på ett KUB?
Murloc skrv: Att jag inte skulle behålla ett barn med ds, har inget med någon annans barn att göra överhuvudtaget. Jag vill ge mina framtida barn de allra bästa förutsättningarna, alltså tar jag bort ett barn med ds. ____________________ Jag tycker du gör helt rätt i detta. Och jag tänker på barnets bästa i detta fall.
Murloc skrev: Jag förstår inte hur du är funtad. Din dotter är varken bättre eller sämre än andra. Hon är varken finare eller mindre finare än andra. Hon är varken mer värd eller mindre värd än andra. Vad är det som är så hemskt att jag skulle göra abort om jag väntade ett barn med ds? Kan någon förklara det för mig, utan att börja prata om att man vill döda deras barn? _____________________ Självklart är alla barn lika mycket värda. Men enligt dig är ett ofött barn inte lika mycket värd. Men jag är helt för att du och andra som inte vill ha ett DS barn tar bort fostret/barnet, för jag tänker på barnets bästa.
Murloc skrev: Vad pratar du om, ofött barn? Jag ser inte foster och embryon som barn, nej, så det har fortfarande inget med värde att göra. _______________ Där tänker vi olika. Eller får man inte tänka olika i din värd?
Murloc skrev: **Det är ju snarare så att man inte får tänka annorlunda i er värld, då är man ett svin, man är vidrig, sjuk, folk kräks osv.** Har jag skrivit detta till dig eller? Enligt mig har jag det inte så jag förstår inte varför du skriver detta inlägg och hänvisar till mig?
Vagabond77 skrev: **Alltså det barn man väl fött är det väl klart att man fäster sig vid, vilken sjukom eller kromosomfel det än har. Det jag tror Murloc menar är att om man i ett tidigt stadium (innan man ens vet vem som ligger i magen) kunde välja mellan en frisk dotter eller en med exempelvis DS, så hade hon valt ett friskt, för sin egen eller barnets skull, om jag fattat det rätt. I hennes fall handlar det ju om ett foster hon inte känner än, eller har några djupare känslor för. Andra människor bryr sig inte så mycket om FVP eller fosterdiagnostik och tar chansen. De kommer förmodligen att älska det barn lika mycket som kommer ut oavsett DS eller ej.** Det som upprör mig när Murloc skriver är att jag och andra mammor/pappor/anhöriga till DS barn inte får skriva att våra barn är bra och söta och gulligaste i hela värden då får man väldigt ofta här på FL av henne ett meddelande som brukar lyda: ?Men är inte alla andra barn utan DS bra och söta och gulligaste i hela värden?. Det retar många och mig för det är ju klart att jag älskar min dotter som inte har DS också mest i hela värden. Men om det skrivs om DS i tråden så diskuterar jag ju inte mitt barn utan DS.
Var har jag skrivit detta?
Ta fram de inlägg där jag skriver det du påstår.
Jag är för fosterdiagnostik.
Jag är för fri abort.
Men jag är emot dålig information.
Jag har till och med sagt att jag tycker det är rätt att du aborterar ett foster/barn med DS för barnets bästa.