Inlägg från: Lefo |Visa alla inlägg
  • Lefo

Nu får det vara nog!!!

fozzie: Tack för tipset men tyvärr så gör jag det och när jag sänder iväg så blir det tyvärr så här på denna jobb PC. Så du får tyvärr leva med detta.

• Lefo

Frantic skrev: Men där har du fel. Vi vet att du vet hur det ligger till med ditt barn, men andra mödrar i den här tråden har envist hävdat att deras barn är friska utan vare sig fysiska eller psykiska men av sin DS. Man hävdar att eftersom man själv som icke DS-sjuk gick ut med underkänt i Gymnasiet så är det inte relevant för diagnosen DS att barnet med DS inte klarar skolgången. Logik? Lefo skriver: Vem har skrivit detta?

• Lefo

Queen70: Du hänvisar ditt inlägg till mig. Var och när har jag svarat så till dig?

• Lefo

Queen70: Avser inlägg 1379. (Jag kan inte citera inlägg från den PC jag använder just nu tyvärr).

• Lefo

Moomin och Myrtille: Ber om ursäkt att jag skrivit fel när jag citerade Moomin:s inlägg. Nu lovar jag i alla fall att lämna denna enligt MIG hemska tråd. Lycka till med era barn eller blivande barn hur dom en är eller kommer och bli.

• Lefo
    norpnäsan skrev 2008-03-05 22:08:22 följande:
    Anne H: Jag menar inte att göra dig upprörd. Jag blir bara sa förbannad att folk inte kan acceptera att man väljer att abortera ett DS barn. För mig är det självklart att vilja ha ett sa normalt och "perfekt" barn som möjligt. Givetvis skulle jag älska mitt ofödda DSbarn, men jag ansag det inte rättvist för varken min lilla tjej pa 3ar eller mot min ofödda son. Vetskapen om att min lilla tjej skulle ha ett livslangt ansvar att ta hand om min son plus att veta att han aldrig skulle kunna ha smma drömmar och mal som andra "normala" barn, gjorde att vi valde en abort.

Jag är mamma till ett barn med DS och jag tycker du har gjort ett bra val för det var ett val som du ville göra.
    Jag hade inte gjort samma val som dig inte nu och inte heller då jag var gravid med mitt barn med DS.

TS startade tråden efter att det varit vilda trådar här på FL om DS hit och DS dit och att DS var det värsta som kunde hända ett foster.
    Jag är för fosterdiagnostik men jag är emot dålig information och också gammal information.
    Den information som gest till många som ska göra nupp och kup är dålig och barnmorskorna som ger den är dåligt informerade om vad DS innebär för ett barn och en familj. 
    Som med allt går forskningen också framåt när det avser DS.

Ja det var det enda som jag ville förmedla till dig.

• Lefo
    Älskarminabarn skrev 2008-03-05 22:53:24 följande:
    Får stå ut med "skit från omgivningen". Jag växte upp med en tjej i grannhuset som hade DS och alla vi barn runt omkring var inte alltid snälla vid henne. Idag ser jag henne på stan och fortfarande kan folk vända sig efter henne och peka.
    Och detta beror enligt mig på att många av de personer som kallar sig för "normala" är födda elaka.
  • Lefo
    norpnäsan skrev 2008-03-05 23:15:55 följande:
    MEN kom inte och säg att det är med 100% lycka ni ser pa deras framtid. Eller?
    Jag är lika orolig över båda mina tjejers framtid.
    För den utan DS är jag mest rädd för att hon ska börja knarka.
    För min DS tjej att de så kallade "normal" i vårt samhälle ska utnyttja henne.
  • Lefo
    norpnäsan skrev 2008-03-05 23:24:15 följande:
    Om vi bara kunde ta och respektera andra mânniskor lite.... Jag kritiserar inte de mammors beslut om att behalla sina DS barn. Varför är det sa okej att kritisera oss som har valt att göra abort av samma skäl?
    Vem har kritiserat dig?
  • Lefo
    norpnäsan skrev 2008-03-05 23:31:34 följande:
    Mammapuh: Jag har inget sagt om ditt barn. Du har haft tur som har fatt ett DS barn med en lindrig störning. Jag ville inte ta den risken. 60% föds med hjärtfel och DS kan vara bra mycket jobbigare än din dotter har. Jag är glad för din skull att det gar sa bra för henne. Hon är föresten jâttesöt!(kikade in hos dig)
    50%
    Sedan har säkert mammapuh skrivit redan som jag ej ännu har kommit till att hennes dotter hade hjärtfel. (Hoppas jag fick skriva det mammapuh?)
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!