Inlägg från: Lefo |Visa alla inlägg
  • Lefo

Nu får det vara nog!!!

norpnäsan skrev 2008-03-05 23:48:25 följande:
    Mammaphu: tycker du verkligen att mammor kritiserar ditt val att behalla din dotter? Det har jag aldrig märkt i alla dessa diskussioner pa FL. Däremot kan jag berätta att 90% av alla mammor som valt att "ta bort" ett kromosomskadat barn är anonyma här pa FL. Det kanske kan betyda att det är tabu? eller?Jag minns när jag precis hade gjort min abort och var jätteledsen och behövde stöd av likasinnade. Jag skrev ett inlägg här och genast blev jag varnad av flera tjejer som sa att jagborde ta bort mitt inlägg aftersom jag skulle bli sa kritiserad.
    Blev du kritiserad då?
    Hur många i denna tråd har sagt något elakt om att du har tagit bort ett barn med DS?
  • Lefo
    norpnäsan skrev 2008-03-06 18:03:39 följande:
    Lefo: Ingen i denna trad. Vart vill du komma? Ja jag blev kritiserad i den trad jag skrev när jag precis hade genomgatt min abort och sökte medkänsla och stöd.
    Dit jag vill komma är att jag aldrig här på FL har läst att DS mammor kritiserar personer som gjort abort på foster med DS?
    Jag har läst många, många trådar här om DS men inte läst någon sådant av en DS mamma.
    Men jag får be om ursäkt för vad du har varit med om och jag hoppas att det inte ska drabba någon annan.
  • Lefo

Det kan också bero på att det endast görs ca 120 aborter per år på foster med DS. 

norpnäsan skrev 2008-03-06 18:17:20 följande:
    När du ser dig om pa forumet märker du dessutom att ytterst fa mammotr som gjort abort pga DS är öppna med det.
  • Lefo
    fru vanheden skrev 2008-03-06 20:54:18 följande:
    Mina barn utan ds gick efter 18 månader...Skulle jag gjort något åt det då eller vad menar du?Mäts livets lycka efter när du börja gå???
    Linnéa med DS gick när hon var 3 år och 3 månader och jag var överlycklig.
    Agnes utan DS gick när hon var 1 år och 3 månader och jag var överlycklig.

Jag fattar inget heller. Men jag är ju bara en dum DS mamma som är helt korkad i huvudet och som blir lycklig när mitt DS barn gör nya saker (ja när hon lärde sig säger dumma unge var jag inte så glad) men tror det eller ej jag blir glad när min dotter utan DS gör nya saker.
  • Lefo
    anne h skrev 2008-03-06 21:12:03 följande:
    jösses! är det därför jag är lycklig?? jag gick nämligen när jag var 7 mån..!!! sprang när jag va 9 mån...
    Men jag är också lycklig och jag gick när jag var 1 år och 4 månader, enligt mamma var jag för tjock för att gå tidigare (jag var rund som en boll).
  • Lefo
    norpnäsan skrev 2008-03-06 21:16:27 följande:
    Anne H: Självklart ska du vara lycklig att du fick ett barn. sedan kan man ju tycka att det var otur att just du blev en av de fa som fick ett barn med DS. Själklart vill man att livet ska vara sa enkelt och rättvist som möjligt för sitt barn, och det är det ju knappast för en människa med DS.
    OTUR? Detta skrev du nog till fel person just nu.

Jag har i alla fall skrivit det förut och gör det igen. JAG har haft tur.

Att andra DS föräldrar intet tycker detta kan jag inte rå för och jag accepteras vad de tycker.
    Det jag inte accepterar är att du inte kan förstår och inte heller vill acceptera att jag är glad för min dotter med DS och är stolt över min dotter med DS och att jag inte önskar mig någon annan dotter en henne och att jag inte är rädd för att få ett barn till med DS (nu ska jag inte ha mer barn men om).
  • Lefo
    norpnäsan skrev 2008-03-06 21:17:52 följande:
    Lefo: Jag tror inte att nagon tycker att du är en dum DS mamma. Jag förstar inte varför du sätter dig i den sitsen själv. Njut av din tjejs framsteg istället.
    Jag njuter varje dag över mina barns framsteg. Varför skulle jag inte göra det? 
  • Lefo
    Myrtille skrev 2008-03-06 21:22:38 följande:
    Det är ju just det jag frågar mig. Blir lyckan större bara för att barnet är försenat i sin utveckling?fru vanheden skrev 2008-03-06 20:54:18 följande:
    Nej lyckan blir inte större. Varför skulle den bli de?
  • Lefo
    norpnäsan skrev 2008-03-06 21:53:52 följande:
    Lefo: Men om du önskade dig ett barn med DS sa far jag ju bara gratulera. Du har ju fatt det du ville. Kunde inte bli bättre.
    Jag önskade mig ett barn och jag var en "gammal" kvinna när jag blev gravid och jag beslutade (min man och jag beslutade) att inte göra några kontroller efter "fel" fast risken är större för just DS barn men jag välkomnade de som växte i min mage hur den än var och det var två.
    Jag fick två friska tjejer.
  • Lefo
    smoothiz skrev 2008-03-06 22:06:46 följande:
    vad fasen e fel i att sæga att en mamma vars barn har lindrigare DS att hon haft tur?? gud va vissa tolkar fel och tar åt sig...hon har ju det, det kunde varit værre liksom!..
    Så om min dotter med DS har en "svår" DS skulle jag då ha otur.
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!