Frantic skrev 2007-12-30 20:33:23 följande:
Eh... nehej? Så vad är det ni önskar er? Ett "DS-begåvat" barn eller ett "DS-välsignat" barn eller hur ser ni på saken? Skall vi ha den här diskussionen igen, att om man ändrar ett ords betydelse så kan man låtsas att man ändrar världen? Jaaaa... om jag säger att astma, diabetes och mässlingen inte heller är sjukdomar så kommer våra barn aldrig bli sjuka i de sjukdomarna. Fiffigt! Nobelpriset i medicin är så gott som vårt!
Jag skrev detta inlägg på grund av att du alltid skriver DS-sjukt barn.
En undrar är varför du skriver så?
Är det för att retas?
Sedan får du om du vill kalla mig för du. Eller skriver du till flera och hänvisar bara till mitt inlägg?
Jag har den uppfattningen att min dotter har en kromosomavvikelse men inte en kromosomsjukdom.
Min dotter har inte heller några följdsjukdomar.
Min dotter har en utvecklingstörning (tror jag i alla fall men hon har inte gjort några tester).
Min dotter prata inte så bra men hon stödtecknar mycket bra och vid 4 år och 10 månader ålder så gör hon sig förstådd på förskolan och hemma.
Jag har aldrig skrivit någon stans att min dotter är "normal" eller "kan allt" eller kommer bli ett "super DS barn".
Jag ser mitt barn som Linnéa som har DS och som behöver tränas för att utvecklas.