• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • shqiponjë
    alisandra skrev 2008-01-14 22:06:41 följande:
    Hahaha, det är sant Melie! Du hade fått höra en hel du med. Jag är sån där som skrattar åt allt och alla helatiden och skrattar mest åt mina egna skämt. Haha!Så det tror jag med!När ska ni upp till L-A igen då?Mèlie E skrev 2008-01-14 21:57:48 följande:
    grattis till neg-testet förresten!
  • shqiponjë
    Fam Ndreca skrev 2008-01-14 22:13:32 följande:
    grattis till neg-testet förresten!
    förlåt, mensen var det juKyss
  • alisandra

Lycka till med städning, tvättvikning och allt du ska göra!

Ha det så kul imorgon!

Jag hade också plockat bort legot, haha.

Naten e mirë! Vi hörs, kram!

Mèlie E skrev 2008-01-14 22:07:48 följande:

nä nu jävlar nu ska jag ta o lufta mitt arsle från soffan o börja skura golv, vika tvätt, tvätta bardum, duka till 18 barn,och plocka det mest dyrbara jag har ( en dala häst för 2000 hahahah som barn gillar att leka mer när dem är här) men tv o väggar ska jag låta va kvar för det orkar jag ej lyfta hihihihi  men legon ska fan bort orka lete el plcoka alla lego bitar sedan när dem går:)  kram o gonatt  alla goa!! 
  • alisandra

Haha, jag med!

En super stor som jag red runt på när jag var liten, nu står den på vinden för jag tycker den är så ful!

Hahaha!

Mèlie E skrev 2008-01-14 22:11:53 följande:

hörde du alexandra jag har en dalahäst:)
  • Mèlie E
    alisandra skrev 2008-01-14 22:15:30 följande:
    Lycka till med städning, tvättvikning och allt du ska göra!Ha det så kul imorgon!Jag hade också plockat bort legot, haha. Naten e mirë! Vi hörs, kram!Mèlie E skrev 2008-01-14 22:07:48 följande:
    kram
  • alisandra

Jaaaaa Har aldrig varit glad över det frut! Hahaha!

Men det är nog enda gången jag kommer vara det också.

MmmJennie skrev 2008-01-14 22:13:10 följande:
    Välkommen till oss PollyWantsAcracker !!Jag är finska o min man är från Albanien.. Vi väntar vårt första barn =) o hans släkt har inga problem med att jag inte är alban. Men det kanske beror på att 2 av min mans bröder inte heller har albanska fruar..? Den ena är gift med en från England o den andra med en svensk =)Alisandra: GRATTIS TILL MENSEN !! Nu kan du slappna av o pusta ut =)
  • alisandra

Haha, tack!

Fam Ndreca skrev 2008-01-14 22:15:16 följande:

förlåt, mensen var det ju
  • zimona
    shqiperi82 skrev 2008-01-14 21:43:41 följande:
    misan den låten var verkligen jättefin!!!zimona: du skrev jättebra i den tråden så det är klart man ställer upp. jag vet inte riktigt vem du är? vart bor ni? har ni barn? vart e din man/kille ifrån?
    Nej, jag har väl inte riktigt presenterat mig kanske.. :/

Får göra det nu istället då! :)

Jag heter Malin och är 19, har varit tsm med min Avni sedan 5 1/2 år tillbaka. Han kommer ifrån byn Qabra utanför Mitrovica, Kosova. Han har varit i Sverige sedan 2002, men pratade rätt så bra svenska redan när vi träffades efter ett halvår, eftersom han har väldigt lätt för språk, så det var aldrig ett problem.

Vi har inga barn - än! Skulle jag bli gravid så är barnet varmt välkommet, men det är inget vi planerar för sas.

Annars så är jag väl en ganska så "engagerad" person.. kvinnofrågor, djurrättsfrågor brinner jag mycket för, religion och i synnerhet Islam är ett annat stort intresse, ska förhoppningsvis läsa religionshistoria i höst.

Mitt motto är "all kunskap är bra kunskap" hihi.

Skriva och läsa gör jag därför ganska mycket. Sen rider jag, träffar vänner, umgås med familj, är ute och går, fikar haha, är i stallet och massa annat..

Nu fick ni en ordetlig presentation va? hehe.

Er har jag ganska så bra koll på, ibland blandar jag ihop er och då går jag in på eran sidar och tittar, så om ni undrar varför jag går in på eran sida var och varannan dag så vet ni varför nu; Malin har ett dåligt minne. ;)

Är det någon här som håller på med hästar? Är någon av er muslim? Camilla vet jag är det, men nån mer? :)

Själv är jag inte muslim, men är inte helt främmande för att konvertera i framtiden.. Har börjat tycka väldigt bra om religionen, och har inga problem med att leva efter Islam, men frågan är om jag tror på att det är Guds religion.. Och kritisk som jag är så konverterar jag inte förän jag känner mig 100% övertygad.

Frid, Malin.
  • PollyWantsACracker

Hej, tack för alla vänliga välkomnande ord!!! Min pojkvän kommer från Prishtina. Ja, hoppas att det blir bättre med familjen, vi pratar nämligen om att flytta till Kosova i framtiden och där bor i stort sett hela hans släkt...

Naten e mirë allihopa! :)

• alisandra

Hoppas det löser sig för dig så hans familj kommer på andra tankar. Min Bujar vill inte ens ha en albansktjej och hans 2 bröder har också svenska tjejer.

Så hans familj har inget emot att jag är svensk, det känns verkligen skönt!

Flytta dit? Oj, det skulle inte jag vilja. Men Bujars familj har byggt ett super fint hus där som vi kan låna när vi åker ner framöver. Bujar och hans familj ska åka ner i sommar.

Jag ska skriva en hel lista på saker han ska köpa med sig hem hit till mig, haha!

Naten e mirë!

PollyWantsACracker skrev 2008-01-14 23:13:24 följande:
    Hej, tack för alla vänliga välkomnande ord!!! Min pojkvän kommer från Prishtina. Ja, hoppas att det blir bättre med familjen, vi pratar nämligen om att flytta till Kosova i framtiden och där bor i stort sett hela hans släkt...Naten e mirë allihopa! :)
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!