• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • Mèlie E
    misan74 skrev 2008-01-14 21:28:38 följande:

nån orkar lyssna så kolla in denna låten!Hörde den första gången jag var i Kosovo 2003. Förstår tyvärr inte allt, men gillar den så mycket ändå. Har texten så får försöka få gubben till att översätta nån gång!
    wow den låten har jag lyssnat sååååå många gg o den är sååååå skön

o kan ärligt säga att jag sj inte hör precis allt hon säger :(

men det är en fin kärleks låt
  • shqiperi82
    PollyWantsACracker skrev 2008-01-14 21:09:03 följande:
    Hej...nu vågar jag knappt skriva här för ni verkar så sammansvetsade att det känns som att man stör =). Dessutom har jag inga barn...men jag skulle gärna vilja höra om det finns några svenska tjejer här som är tillsammans med albanska killar...undrar hur det har fungerat för er, främst när det gäller hans familj...har lite problem på det området själv :/
    klart du är välkommen!! bara kul med fler tjejer! vart kommer din man ifrån? min är från saranda-albanien. har inte haft några problem med hans släkt men det finns det tjejer som haft här i tråden tror jag i alla fall så bara fråga på du!!!
  • alisandra

Ja, jag har ju jobbat som lokalvårdare så det passa ju mig bra! Haha, din stackare! Då skulle jag fan dö.. Hatar mens.. Blä! Men nu är jag GLAD!

Mèlie E skrev 2008-01-14 21:24:16 följande:

hahahahah as garvar du kan komma hit o städa me mig imorrn när alla 18 barn har gått hem efter kalaset:)  mig är det tvärtom är inne på 3:e v helt jävl otroligt hatar mens!!!
  • Mèlie E
    zimona skrev 2008-01-14 21:35:12 följande:
    Tack så mycket för era snälla ord i den där tråden :) Blev väldigt glad att se det för jag är en sån fegis bland när det gäller att debattera, även fast jag älskar det samtidigt :pJag skulle vilja visa er en video till en islamisk sång, anashid, av Sami Yusuf som har berört mig väldigt mycket, det flera videor till låten men här är adresserna till två. Jag rekomenderar att att titta på bå

är väldigt tänkvärd och finns på min blogg; malinastankar.blogg.seFrid, Malin
    fan va ont det gör i mig  när jag hör sådan men så är verkligheten:(
  • shqiperi82

misan den låten var verkligen jättefin!!!

zimona: du skrev jättebra i den tråden så det är klart man ställer upp. jag vet inte riktigt vem du är? vart bor ni? har ni barn? vart e din man/kille ifrån?

• Mèlie E
    alisandra skrev 2008-01-14 21:41:16 följande:
    Ja, jag har ju jobbat som lokalvårdare så det passa ju mig bra! Haha, din stackare! Då skulle jag fan dö.. Hatar mens.. Blä! Men nu är jag GLAD! Mèlie E skrev 2008-01-14 21:24:16 följande:
    va tror du jag gör mår fan dåligt även att dte är så lite att det stunds vid försvinner helt så är det påfrästande. Funderar starkt att ta up min p stav känns som den spårar ut nu totalt kanske för att den sjunger på sista versen :) ska ta ut den om 4 mån. O du skulle va så välkommen i morrn skulle va kul att ha nån här det brukar va så att nån är här me mig men denna gg jobbar alla så jag blir ensam me 4 fröknar som jätte trevliga men det skulle va kul att ha nån kompis kvar när dem går o typ bara va me. Du hade ej behövt städa då mycket hehe vi hade nog skrapar ner mer av flams hehe kalas på två pers.
  • alisandra

Jag vart så j*vla arg så jag kunde inte hålla fingrarna i styr! Haha, vilka idioter det finns här på FL.

Fullt med sånna där trådar helatiden, väldigt mycket rasism här på Fl..

Tack så mycket för era snälla ord i den där tråden :) Blev väldigt glad att se det för jag är en sån fegis bland när det gäller att debattera, även fast jag älskar det samtidigt :pJag skulle vilja visa er en video till en islamisk sång, anashid, av Sami Yusuf som har berört mig väldigt mycket, det flera videor till låten men här är adresserna till två. Jag rekomenderar att att titta på bå

• alisandra

Usch då. Måste verkligen vara jobbigt!

Ja, det hade varit super skoj!

Men kan ju inte.. Annars hade jag kommit direkt!

Tänk vad skoj vi hade haft!

Hehe.

Mèlie E skrev 2008-01-14 21:47:47 följande:

va tror du jag gör mår fan dåligt även att dte är så lite att det stunds vid försvinner helt så är det påfrästande. Funderar starkt att ta up min p stav känns som den spårar ut nu totalt kanske för att den sjunger på sista versen :) ska ta ut den om 4 mån. O du skulle va så välkommen i morrn skulle va kul att ha nån här det brukar va så att nån är här me mig men denna gg jobbar alla så jag blir ensam me 4 fröknar som jätte trevliga men det skulle va kul att ha nån kompis kvar när dem går o typ bara va me. Du hade ej behövt städa då mycket hehe vi hade nog skrapar ner mer av flams hehe kalas på två pers.
  • shqiperi82

jag sitter här och storgråter. vilken fin sång och vilka hemska bilder.... finner inte ord att beskriva...
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!