• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • miss ewe

hej tjejer förlåt det va ett tag sen men jag har fullt upp men ska verkligen skärpa mej nu ....har verkligen saknat er så mycket,,,,,,,,,,puss

• miss ewe

hejh gumman tvingar din kille dig att göra abort??? du har min mail skriv till mej så kan vi prata???

puss gumman

(eller har jag fattat fel)

• shqiperi82

miss ewe skrev 2008-01-14 19:40:40 följande:

hej tjejer förlåt det va ett tag sen men jag har fullt upp men ska verkligen skärpa mej nu ....har verkligen saknat er så mycket,,,,,,,,,,puss
    vi har saknat dig med...
  • miss ewe

hej alla sanningen til att jag inte varit inne är att jag o min man har bråkat som f.n så jag har mått piss... det e om så mycket så jasg kan sitta här i timmar att berätta mebn jag kan bara skriva snabbt innan han kommer hem e så arg påhan att jag exploderar snart just nu sitter jag ensam dricker och gråter vet inte vad jag ska ta vägen där oxå anledningen till att jag aldrig e inne på msn ...vill inte att han ska se att jag berättar för er så tur att denna sida finns men berättar mer än annan dag han kommer nu så han inte blir arg puss på er ----

• MmmJennie

Go kväll brudar! Hoppas ni alla mår bra... ??

Msuse: Idag är jag i v35+2 (v36)

MissEwe: Roligt att se inlägg från dig =) Hoppas verkligen allt löser sig mellan er!! Om du vill prata av dig så finns jag på msn.. kan ju säga att allt inte är frid o fröjd mellan oss heller... skulle oxå kunna babbla på hela dagarna om våra bråk o diskussioner =(

Idag var jag hos BM allt var bra.. me värdena o så.. bebis helt fixerad =) fast det har jag ju vetat om i ca 6 veckor hehe!! Får se om man hinner gå på nästa kontroll som är den 28/1 hihi kanske bebis kommit då ;)

• micorazón
    shqiperi82 skrev 2008-01-14 19:14:53 följande:

låtar... men jag vill hitta den låten hon sjöng 2005 i melodifestivalen, mbreteresh ne gjum eller ngt heter den.... den e sååå bra!!!!
    hehe nja, vet inte om jag tycker att hon sjunger så vidare bra, men hon dansar bra.. tror det är lite magdans i det också? Liknar libanesisk magdans det hon gör i början. Musiken är nog lite inspirerad av det också?

Men den första låten var jättefin! Hur har du lärt dig utantill? Hittat texten någonstans eller hjälpte mannen dig att urskilja alla orden?
    miss ewe skrev 2008-01-14 20:01:14 följande:
    hej alla sanningen til att jag inte varit inne är att jag o min man har bråkat som f.n så jag har mått piss... det e om så mycket så jasg kan sitta här i timmar att berätta mebn jag kan bara skriva snabbt innan han kommer hem e så arg påhan att jag exploderar snart just nu sitter jag ensam dricker och gråter vet inte vad jag ska ta vägen där oxå anledningen till att jag aldrig e inne på msn ...vill inte att han ska se att jag berättar för er så tur att denna sida finns men berättar mer än annan dag han kommer nu så han inte blir arg puss på er ----
    GUMMAN DÅ! Men jag hopaps att det löser sig mellan er!!!!! Jag finns också på msn nu.. går på FP from den 7 februari så då lever jag väl där typ

kramkramkram
    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
  • misan74

Denna låten lyssna jag jämt på när jag var gravid med dottern(visste ju att det var en flicka)! Jag spelar och sjunger den för henne fortfarande. Jag ryser när jag hör den och älskar massa av Martina Mcbrides låtar. Vad tycker ni om låten?

• misan74

MmmJennie: tråkigt med bråk men vad skönt att er lille pojke verkar må bra. Hoppas ni löser allt snart!

miss ewe: Hoppas det blir bra för dig oxå, bråka med dem man älskar är ju så jobbigt.

• alisandra

Tack!

shqiperi82 skrev 2008-01-14 13:37:34 följande:
    varför är det ingen annan här när jag är här??? Grattis till Alisandra? som fick inlägg 2000???
  • shqiperi82

missewe: hoppas att allt löser sig mellan er!! du vet att jag med finns på msn ganska ofta så hoppas vi snart kan prata där mera!! KRAM gumman!!!!

mmmjennie: trodde allt var bättre mellan er nu?! hoppas på det iallafall. Skönt att allt är bra med lillen!! Lycka till med allt gumman! Kram

Camilla: Mannen har hjälpt mig men så många ord är det väl inte?! ja magdans är det ju, men om det är libanesisk eller albansk sådan vet jag inte... hehe... alltså den låten med magdans är ju nästan lika folkmusik-sång i låter det som, att hon lixom skorrar i rösten eller hur ska man säga.... ohhh, vet inte hur jag ska förklara. Men hennes låt från 2005 är mycket bättre....

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!