• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • funbun
    PollyWantsACracker skrev 2008-01-14 23:13:24 följande:
    Hej, tack för alla vänliga välkomnande ord!!! Min pojkvän kommer från Prishtina. Ja, hoppas att det blir bättre med familjen, vi pratar nämligen om att flytta till Kosova i framtiden och där bor i stort sett hela hans släkt...Naten e mirë allihopa! :)
    Välkommen! Jaa vi har haft lite problem oxå men nu e allt super Om det är nåt du undrar e d bara att fråga eller adda mig på fanny_karelind@hotmail.com

ALISANDRA: GÖTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • funbun
    PollyWantsACracker skrev 2008-01-14 23:13:24 följande:
    Hej, tack för alla vänliga välkomnande ord!!! Min pojkvän kommer från Prishtina. Ja, hoppas att det blir bättre med familjen, vi pratar nämligen om att flytta till Kosova i framtiden och där bor i stort sett hela hans släkt...Naten e mirë allihopa! :)
    Välkommen! Jaa vi har haft lite problem oxå men nu e allt super Om det är nåt du undrar e d bara att fråga eller adda mig på fanny_karelind@hotmail.com

ALISANDRA: GÖTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • funbun
    alisandra skrev 2008-01-14 23:22:01 följande:
    Hoppas det löser sig för dig så hans familj kommer på andra tankar. Min Bujar vill inte ens ha en albansktjej och hans 2 bröder har också svenska tjejer. Så hans familj har inget emot att jag är svensk, det känns verkligen skönt! Flytta dit? Oj, det skulle inte jag vilja. Men Bujars familj har byggt ett super fint hus där som vi kan låna när vi åker ner framöver. Bujar och hans familj ska åka ner i sommar. Jag ska skriva en hel lista på saker han ska köpa med sig hem hit till mig, haha!Naten e mirë!
    Inte jag heller ALDRIG. När man bor här och såå många vill komma hit, nähäää
  • alisandra

Är du inte inne på msn? Jag har så tråkigt!

funbun skrev 2008-01-14 23:23:47 följande:
  • micorazón
    Polly: VÄLKOMMEN till FL:s BÄSTA tråd Här är ALLA välkomna som har nån som helst kontakt med albaner. Vi är sammansvetsade här men har öppna famnar för nya också!! Vill bara varna dig - denna tråd är beroendeframkallande!!! Alla här inne sitter MINST 24 timmar/dygn framför datorn hahahahahah En dag ska vi ha en dunderträff med alla här inne o GUUUUD så kul det kommer att bli!!!

Zimona: ang att konvertera så är det ok enl islam att konvertera och sen söka vidare. Jag jobabr på att bli bättre dag för dag. Älskar också religion och har alltid varit intresserad av det, dock inte av kristendom.. vet inte varför.

ALISANDRA: STORT GRATTIS TILL NEG.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *hoppar jämfota här hemma*

hahahahahaa

kram på er tjejer, nu vill mannen sova.... måste gå!!

Naten e mirë!
    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
  • alisandra

Tack gumman!

Det där med dunderträff tycker jag låter kanonkul!

Hoppas det går att se till att alla blir med bara, eftersom vi är ganska många tjejer som har fullt upp med massa olika saker om dagarna. Men det vore verkligen super skoj!

Naten e mirë!

Vi hörs,

kram.

micorazón skrev 2008-01-14 23:57:05 följande:
    ALISANDRA: STORT GRATTIS TILL NEG.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *hoppar jämfota här hemma*hahahahahaakram på er tjejer, nu vill mannen sova.... måste gå!!Naten e mirë!
  • PollyWantsACracker
    funbun skrev 2008-01-14 23:23:47 följande:
    ja ironiskt va? nej men min pojkvän vill flytta tillbaka så småningom och jag har alltid velat komma bort från Sverige...människorna är i överlag för kalla här, osociala, egoistiska...och jag står inte heller ut med allt överflödet vi lever i...dessutom vill jag arbeta med att hjälpa människor och det finns det ju stort behov av där. Väntar på självständigheten först dock... :)

Jag tänkte fråga, är det någon av er icke-albanska tjejer som lärt er albanska? Jag försöker nämligen men är inte så duktig som man borde :) det är svårt också för alla böcker och språkkurser är på tosk-dialekten men min pojkvän pratar geg så det är som att lära sig danska när man ska kunna svenska haha
  • Jeta

Heej! Skönt att det blev negativt för dig själv ska jag testa i nästa vecka

alisandra skrev 2008-01-14 22:19:36 följande:
    Jaaaaa Har aldrig varit glad över det frut! Hahaha!Men det är nog enda gången jag kommer vara det också.
  • Tsarbabe

Får jag hoppa in här hos er även fast min karl är född i Sverige men kommer från Makedonien? Ni verkar vara härliga brudar med öppna konversationer. Precis i min smak

Om ni inte vill ha mig här så får ni säga det. Om det är okej så kommer press

~ Mamma till Wiktor & William ~
  • funbun
    PollyWantsACracker skrev 2008-01-15 11:51:24 följande:
    ja ironiskt va? nej men min pojkvän vill flytta tillbaka så småningom och jag har alltid velat komma bort från Sverige...människorna är i överlag för kalla här, osociala, egoistiska...och jag står inte heller ut med allt överflödet vi lever i...dessutom vill jag arbeta med att hjälpa människor och det finns det ju stort behov av där. Väntar på självständigheten först dock... :)Jag tänkte fråga, är det någon av er icke-albanska tjejer som lärt er albanska? Jag försöker nämligen men är inte så duktig som man borde :) det är svårt också för alla böcker och språkkurser är på tosk-dialekten men min pojkvän pratar geg så det är som att lära sig danska när man ska kunna svenska haha
    Ja det är nog bättre i kosovo på det planet. Men sämre på andra. Brottsligheten omg vad hög den är! Jag skulle sj aldrig flytta ifrån Sverige till ett land där det är mindre jämställdhet. Tycker redan att det är illa ställt i sverige så kosovo nej. Sen så vil jag att mina barn ska få tal del av det med i framtiden. Min man vill inte heller bo därnere och ingen i hans familj heller, alla vill hit.

Överflödet vi lever i här i Sverige...sätter nog 100 miljoner på att albaner skulle ha det likadant om domkunde.

JA jag kan inte hjälpa dig ang albanskan iaf. Har ingen hjälp av div program eftersom det är på " grammatik" och det blir helt annorlunda. Själv förstår jag ganska mkt men talar sällan.

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!