Ditsy skrev 2008-01-19 23:03:06 följande:
Hej har en liten fråga till er som är gifta elr tillsammans med en alban!Hur är dom, har hört att dom är väldigt bestämda typer och styr och ställer..Ja träffar en kille som är alban och har har hur snäll som helst nu.. undrar sen om vi kanske blir ihop..hur kommer det bli då?!
Ja om du hittills bara varit tillsammans med svenskar så kommer det antagligen vara helt annorlunda med en alban! Men så länge du vet dina gränser, alltså hur långt du är villig att kompromissa, så tror jag det kommer gå bra. En stor skillnad från "svenska" förhållanden vad jag märkt är att bland svenskar är det väldigt accepterat att umgås med ex osv, något som de flesta albaner INTE tycker är okej. Men det tycker inte jag är någon uppoffring, bara självklarhet...
Det blir ofta massa hetsiga bråk med albanska killar men man vänjer sig haha. Albaner har väl för det mesta också det mer "patriarkala" inom sig, vilket kan ställa till problem.
Men sedan är det ju också väldigt individuellt och om du hittils inte sett några jättedåliga grejer med din alban tror jag inte att han plötsligt kommer förvandlas till ett monster!
Hoppas det går bra för dig!