• Annikamedflera

Vill ha barn med min älskare...

Kan inte släppa tanken, det bara maler och maler i huvudet: Tankarna på att bli gravid med min älskare. Få föda hans barn! Längtan är så stark!! Vet inte vad jag ska ta mig till!? Har börjat planera för att ta ut spiralen och sedan se till att vi ses när jag har ägglossning. Vet inte om jag vill berätta det för honom, är gift och har barn. Vill samtidigt inte att min man ska tro det är hans barn... Eller vill jag det?

Någon som har fött sin älskares barn, brutit med sin man och sedan lever själv?

• Svar på tråden Vill ha barn med min älskare...
  • Ex ungue leonem
    Annikamedflera skrev 2007-11-07 12:15:23 följande:
    Vad hände med att gå sin egen väg!? Varför ska man följa alla andras vägar?Men HJÄLP! Så nu måste den man skaffar barn med vara den man lever med OCH älskar!???Vad sägs om att låta barnet vara ett fint minne på en fin, om än utomäktenskaplig, relation!?Så om jag hade blivit gravid med någon på krogen om jag var frånskild och velat behålla barnet hade det varit mer ok (appropå något inlägg om att det var ok om det var ett misstag)???
    TS.Vad ville du med denna tråd när du inte lyssnar på råden du får.
    Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • Annikamedflera

Puckli: Tack! Klockt sagt och helt rätt! Om jag säger att jag hela livet haft en tendens att vara moralmupp men med full kraft insett att inte ens jag med mina korrekta värderingar har kunnat stå emot att handla som jag handlat de sista åren. Så vad jag lärt mig är att aldrig dömma någon...

• Annikamedflera

Poodleme: Det jag vill med tråden är att få försöka resonera om dessa starka känslor. Som jag skriver sist i TS så tror jag det skulle hjälpa mig att få kontakt med andra som varit i situationen.

Men möter ju mest upprördhet, vilket inte var min mening!

• Anonym

Känns rätt betryggande att de flesta tycks vara "moralmuppar" trots allt. Eller, som jag hellre skulle vilja beskriva det, vuxna människor med moraliskt ansvar.

• JLS
    Puckli skrev 2007-11-07 12:14:31 följande:
    Åh vad jag är trött på alla moralmuppar här på fl!!!! Fattar ni inte att vissa känslor har man utan att de är särskilt intelligenta, moraliska eller "rätt". Är säker på att även ni själva gör, tänker och tycker saker som andra skulle tycka var knas. Man måste veta otroligt mkt om en människa för att kunna döma henne.
    Du en sak är säker jag skulle ALDRIG göra det eller ens fundera på en sån äcklig sak som ts föreslår, att bli gravid med älskarens barn avsiktligt. Det du kallar moralmupp kallar jag mkt bättre ord, motsatsen ska jag inte ens yttra
  • JLS
    Anonym skrev 2007-11-07 12:23:22 följande:
    Känns rätt betryggande att de flesta tycks vara "moralmuppar" trots allt. Eller, som jag hellre skulle vilja beskriva det, vuxna människor med moraliskt ansvar.
    Håller med, blir mörkrädd när jag läser om folk som försvarar sådana här inlägg. Men de är väl likadana själva, hos vettiga människor borde detta väcka total avsmak, det är inte bara henne själv det handlar om utan hennes man och barnet. Så egoistiskt usch.
  • Ex ungue leonem

Du har inte funderat på att det kanske är din attityd som gör att du tycker dig mest möta upprördhet?

Annikamedflera skrev 2007-11-07 12:23:02 följande:
    Poodleme: Det jag vill med tråden är att få försöka resonera om dessa starka känslor. Som jag skriver sist i TS så tror jag det skulle hjälpa mig att få kontakt med andra som varit i situationen.Men möter ju mest upprördhet, vilket inte var min mening!
    Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • Annikamedflera

Poodlemy:

Att få höra hur hemsk man är när min verklighet säger att ett barn som blir till i en skön sexakt inte är något hemskt?
    Sveket mot min man och mina barn är ju givetvis hemskt, men det innebär ju inte att de upplever mig som hemsk!?
    Men visst - JAG kommer ju för alltid få leva med att renheten är borta.

Tror nog jag tycker att jag redan gjort det hemskaste tänkbara, att det redan är förstört och att jag inte kan bete mig värre...

• Anonym

Jag begriper mig inte på dig TS.

• lollajapp

Håller med så många andra här i tråden. Du verkar tänka ganska egoistiskt egentligen. Du vill skaffa barn med denne man men tänk på att det finns fler som blir inblandade i det hela. Om du hade levt själv så hade det inte varit samma sak.

Du skrev "Vad sägs om att låta barnet vara ett fint minne på en fin, om än utomäktenskaplig, relation!?"

Vem fan skaffar barn för att ha ett minne av någonting fel man gjort? Detta "minne" är en levande person. En person som har rättigheter. Vill du ha ett fint minne så kan du väll ta kort eller nått.

Svar på tråden Vill ha barn med min älskare...