• Gekko

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

MMHs tyger är köpta från samma fabrik som gör Kalikås tyger, det var iallafall vad hon berättade för mig på Syfestivalen i våras. Kanske affären i Halmstad också köper direkt från fabriken? I vilket fall låter det helskummt det som snäsiga Kalikåtanten sa. Jag har bestämt mig för att det var just en jobbig person och att Kalikå i stort inte har det som officiell policy. För det låter för otroligt! (Men jag tvekar inte på att just denna människa sagt som hon gjorde, missförstå mig inte. Jag måste bara tänka så för att inte bli alldeles för arg )

Det med luggen i velour. Jag tycker att den får mycket mer lyster och blir finare i färgen om man håller den åt rätt håll, alltså att man stryker mothårs om man stryker uppifrån och ner. Men det är klart att man får göra som man vill, det viktigaste är nog att vända alla delar åt rätt håll. *vis av erfarenhet*

• Gekko

Nicole: gardiner! Det är så det är, om man inte får sy gosedjur eller kläder eller andra små grejer av deras tyger - gardiner säljer de ju inte och med det priset de tar per meter så skulle de ju tjäna sjukt bra om alla köpte för att sy gardiner

• Gekko

Charlesto: vilka bra tips i din blogg . Jag skrev ett inlägg i min blogg och länkade till dina tips, hoppas att det är ok!

• Gekko

Pejgan: visst, fult eller hur??? Och vilket slöseri med tyg

Zebratapet? Hur kan man? Stackars Dunderklumpen!

• Gekko

Åhhhhh, jag är inte alls avis på Syfestivalpratet, inte alls alltså!!
    Kanske om jag tar med mig rullstol?

• Gekko

Mitt (kanske) sista spam om Stoff och Stils tryckknappar i kombination med Prym Variotång:

Det går men är inte optimalt! Den ring som trycker fast knappdelen om ni forstår vad jag menar vill inte sitta kvar i tångens adapter. Däremot sitter den andra delen kvar, så man kan ju vända tångdelen med ringen nedåt, då hjälper tyngdkraften till.

Jag har skrivit mer om detta i bloggen så behöver jag inte spamma mer om det här

gekko-attsyengecko.blogspot.com/

• Gekko

Charmmiss: vad störigt! Har tyvärr inget tips

Yrväder: det var jag som brände ner fleece i strykjärnet
    Hur går det för dig? Jag gjorde som Charmmiss skrev, lät järnet svalna, strök på ett tjockt lager Vim (sån på flaska, inte spray). Jag lät det stå och verka i säkert en halvtimma och sen tog jag försiktigt bort det med mjuka sidan av en ren svamp. Då lossnade allt bara i ett sjok (stavas det så?). Nu är strykjärnet helt som nytt igen! Hoppas att du har samma tur

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!