• Gekko

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Här ska inte säljas, här ska sys! Och säkert sparas på gränsen till dumhet, är man tygsamlare så är man!!
  • Gekko
    Alfredboy skrev 2007-12-20 17:16:56 följande:
    Måste fråga...VAD är ett hemlispaket? Har läst om det i flera sybloggar nu och undrat över vad det är???
    Kika in här: hemlishemlis.blogspot.com/
    Det är ett byte där man ger varandra ett paket. Kolla från början i bloggen så fattar du
  • Gekko
    Stratus skrev 2007-12-20 10:57:26 följande:
    I tisdags morse gick jag in på MG-tygers hemsida för att kolla adressen, tänkte nämligen förära dem med ett besök när jag nu var där. Och där står att de har utfösäljning i butiken, eftersom den ska stänga. Internetbutiken ska dock vara kvar. Gissa om jag blev exalterad. 60% på en massa tyger. Tyvärr inte allt, men jag hittade ändå en massa. Och när jag kom hem igår låg kanintyget och väntade på mig!! Vilken lyckad tygfrossa!
    Lyckost dig som fick stuckit dit och frossat lite! Och GUUUUUUUD vad besviken jag är! Vi är ju ändå i Göteborg relativt ofta så jag hade faktistk sett för mig en sväng dit nästa gång... Det är som Cirrus säger, det är något helt annat att få känna på tygerna! Men det är klart, med den placeringen av butiken kan det inte ha varit så mycket besökande egentligen...
  • Gekko

God fortsättning alla!
    Jag ligger i soffan och skriver nu, är så sysugen och visst har jag lite projekt på gång men jag har förvärkar hela tiden nu, det verkar nästan som att bebisen tänker trotsa sin mamma och titta ut innan januari, jag har ju bett den vänta till efter BF! (nyårsafton).
    Fast jag vill ju hinna få mina underbara kanintyger först och sy nåt litet iallafall! De kommer till helgen.

Det enda jag orkar med idag är att jag lååååångsamt pysslar ihop ett barnsvagnshänge med små påhittade velourfigurer. Mysigt att sitta i soffan och trycka in fyllning men just nu orkar jag ju inte ens sitta upp!

• Gekko

Wilma Ängelholm: välkommen hit!
    Det fanns ett mönster i ett Föräldrar och Barn från början av 2007, minns tyvärr inte vilket nummer. Annars finns det en bok som heter Baby Cool som nog går att låna på biblioteket som har ett mönster. Dock är det många som haft lite bekymmer med att bakdelen blir lite vid i den boken och så är storlekarna jättestora! Jag har sytt ur båda de mönstren och är nöjd frånsett just storleken på BabyCoolmönstret. Hoppas det är till någon hjälp!

• Gekko

Lilltå: 60 grader vet jag att det var. Torktumling minns jag inte som hon skrev nåt om. Vad skall du sy??

• Gekko

Grattis Tyrvi! Vad underbart! Kul med stolt storebror men inte lika kul med svartsjukan fast den kommer man kanske inte ifrån. Jag är förresten grymt imponerad över att du lyckats svänga ihop amningströjor redan! Själv ställer jag in mig på att det blir sparlåga ett tag och då skall ändå sambon vara hemma parallellt med mig ett tag...

• Gekko

Tyras: jag undrar om inte Bibbi säljer totally stable? Annars tror jag det är samma sak som lösrivbart mellanlägg som säljs på S&S, fast jag är inte säker. Jag har det från S&S hemma men har slarvat bort det, dock blev jag nöjd när jag använde vlieosfix emellan fleece och trikå och smörgåspapper istället för totally stable på baksidan. Jag gjorde så till den snuttefilten jag sydde i kanintygsprovlappen om du såg den. Jag har inte märkt nåt på min symaskinsnål av att jag använde smörgåspappret men jag vet ju inte...

• Gekko

Mammassaga: på min maskin har man en växel så att man kan koppla bort nålen när man spolar undertråd. Det låter som att du kommit åt den. Vad har du för maskin? På min Janome är det knappen i mitten på översta ratten man mixtrar med. Lycka till!

• Gekko
    Mammassaga skrev 2007-12-30 14:14:50 följande:
    Tack tack! hittade nu. jag har ikeas symaskin så det är ingen "höjdarmaskin" men den funkar gott å väl åt mig:) ska sy ett förkläde nu som jag har ritat helt själv, blir säkert jättefint, eller inte:) men bra att träna på iaf:)Har köpt billigt, inte allt för fint t yg på ikea så det e bara att träna:)
  • Gekko

Villevalle: vad snygg den var!
    Jag har också fått mitt kanintyg idag! Nu skall jag bara tvätta det. Lättare sagt än gjort när jag har täta förvärkar, sambon jobbar och tvättstugan är två trappar ner. Och jag vill ju att bebis skall hålla sig inne sisådär minst 26 timmar och 50 minuter till! Men om jag inte tvättar det får jag ju inte sytt nåt innan h*n kommer. Dilemma... Får snällt vänta till sambon kommer hem!

Är det någon mer som sytt av kanintyget som inte sagt till här? Jag är så sugen på att se fler alster!!!

• Gekko
    Charleston skrev 2008-01-01 00:23:52 följande:
    Sprätta, sprätta bort det gamla.Sy, sy in det nya året!!Tänk vad fint vi alla har gjort under 2007. Fantastiska kreationer, hemlisar, och sybloggar. Vi har också skapat ett alldels eget tyg, tack vare JNYdesign! Fantastiskt! Må 2008 bli lika fantastiskt om inte än bättre! Gott slut och Gott Nytt Sy- och Tyg-År 2008!
    Instämmer helt!
    Och vill passa på att tacka alla i den här tråden! Ni har inspirerat och hjälpt mig och gjort 2007 till ett fantastiskt och kreativt år! Gott nytt år!!!!

Ps: jag får en 2008-bebis! Än så länge har Mille hållit sig inne och lugn! Jag har till och med hunnit sy ett kanintygsalster, det kommer i bloggen under dagen!
  • Gekko

Mimmi 71 skrev 2008-01-01 15:30:19 följande:

God fortsättning på er allihop! Jag ser framemot det nya året med ännu mera sömnad och sällskap av nya "vänner" i den här härliga tråden.Gecko vad trevligt att få sig dig här och att inte Mille bestämde sig för att titta ut igår kväll.Lite nya alster kan ni hitta i min blogg. mimmid.blogspot.com/
    Tack Just nu känns det som att jag aldrig kommer behöva åka in...
    Fina bodies du har sytt förresten!
  • Gekko
    zezziz skrev 2008-01-01 18:34:48 följande:
    Glöm nu inte av starta en ny tråd då denna stängs ner om ett par dagar.Kram
    Just det, tack för påminnelsen! Jag trodde att jag som TS skulle få en påminnelse från FL om det men det har jag inte gjort. Om ni vill kan jag starta en ny men jag tror det är smartare om någon annan gör det då jag misstänker att min datortid kommer att minska ett tag framöver

Vilken färg har vi på nya tråden då? Grön tråd för att påminna om att våren faktiskt kommer komma är kanske lite tidigt? Orange för att kanintyget kommer bli nästa tråds ständigt återkommande tyg? Andra förslag?
  • Gekko
    Cirrus skrev 2008-01-01 21:29:19 följande:
    O r a n g e gör den nya tråden du (om du vill förstås), jag tror inte att det spelar någon roll.
    Okej, men då gör jag en ny tråd med orange färg!
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!