• Gekko

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Yrväder: jag försökte hålla mig borta från hålen när jag tog på Vim (fleecen vad inte bränd just i närheten av något hål), sen torkade jag försiktigt utan vatten. Och så strök jag en kökshandduk väldigt noggrannt. Man kan säkert köra mycket damp för att vädra ur hålen!

Skönt att det verkar försvinna! Vad skulle vi gjort utan denna tråd där man alltid för ett bra svar och glad hejarop?!?!!!

• Gekko

Gobli OT:
    Den betyder fn, på min dator står det med blått och om man håller ned den och en knapp det står något med blått på samtidigt så gör den det som står i blått. Jag kan t.ex öppna cd-luckan eller höja och sänka ljudet med den.

• Gekko

När jag skrev att den betyder fn så menade jag givetvis att den betyder funktion, precis som mira sa. Förlåt mitt slarv och att jag spammar OT

• Gekko

Haha, men det är ju det tyget jag köpte på Å igår ju! Vad trög jag är... Jag tänkte sy en väggbonad till dotterns rum av det.

fn f10 på min dator är att öppna cd-luckan... Lite skrattretande, det går fortare att trycka på öppnarknappen med ett finger än att använda två för att göra det via tangentbordet, och då är det alltså på en laptop så man behöver inte förflytta sig f'låt, OT igen...

• Gekko

Mira, jag uppskattar att tyget är 140 cm brett. Baserar det på att jämföra längden med bredden på min tygbit då jag vet att jag köpte exakt 125 cm. Men jag har alltså inte mätt med måttband. Och då pratar jag om tyget på Msterys bild.

• Gekko

Tyras: det var ju ett jättebra förslag med underskriftskampanj! Förslag på hur? Står helt stilla...

• Gekko

Windstopper låter ju underbart! Ser fram emot lite alster!

Visst var det någon som frågade om tips för att få bort spritpennafläckar för några dagar sen? Jag googlade precis på äggfläckar och då såg jag tipset att använda hårspray för att få bort spritpenna. Varning för att jag inte själv har testat det bara! Men man borde väl kunna använda samma penna på en liten provlapp i samma tyg för att se så man inte förstör mer innan man testar?

• Gekko

Charmmiss: jag säger också grönt!
    Det var så jag förstod det med hårsprayen, spraya på och sen tvätta, men det var rätt så knapphändigt och nu har jag stängt sidan, sparade inte länken Vet inte om det var handtvätt eller maskintvätt de menade heller. Ska jag försöka söka upp det igen?

• Gekko

Charmmiss: vad roligt att det verkar ha funkat

Gummsan: kolla med Pejgan, hon är väl MT-mästarinnan? Tror hon har hemsidan pejgan.com om jag inte missminns mig!

Godnatt!

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!