• Gekko

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Grattis Kerstin! Visst är det knäppt när så små kläder är för stora!? Så var det för oss också. Dottern var så liten så liten, och bara 46 cm lång! Hoppas att allt går bra för er!

Charmmiss: ja, det var jag som undrade på orangea velouren, och nu sitter jag här och gråter mina blodiga tåror!! Hoppas hoppas att de får in igen! Hade de nåt annat fint?

Jag har också fått min hemlis, spånar och klurar och tycker att det är jättekul! (Vi har lyckats så att vi båda får en hemlis och inte måste gå runt och veta vem det är ifrån också, bara så ni vet )

• Gekko

Charmmiss
    Jaja, det enda det är bra för är att jag inte behöver stressa dit...

• Gekko

Kerstin: jag är ju norska så jag borde kunna hjälpa dig.
    Fôr är foder precis som du trodde. Kosestoff betyder mystyg men jag är inte helt säker på vad de kan mena med det. Kan du inte skriva länken en gång till så kan jag kolla? (tittar på tv så jag är inte så sugen på att leta bakåt )

• Gekko

Carolina84: ja
    Nejdå men jag hade också ett rött tyg som jag tvättade hur många gånger som helst. Det röda ska ju vara värst. Mitt fällde på en vit body efter att jag sytt klart byxorna så jag fattade den hårda vägen. Till slut slutade det färga av sig...

Hehe, här står det fina koner i grönt och gult och lyser!

• Gekko
    muldebaer skrev 2007-11-19 20:43:13 följande:
    Måste få fråga en OT fråga... vi är ju många som bloggar i blogspot, och jag har sett i flera kommentarer ett långt meddelande på spanska (tror jag), är det någon som vet vad det betyder? Jag raderade snabbt som attan när h*n kommenterade hos mig.
    Kan det vara ett på portugisiska du menar? Det är bara en som gör coola t-shirts (enligt honom själv) som han vill göra reklam för, skitstörig kommentar men inget farligt (vad jag vet). Jag har dock inte velat kika in i hans blogg. Spamkommentarer är ju grymt störigt verkligen!
  • Gekko

Tid önskar jag mig också, eller nej förresten. Det har jag ju just nu. Ork önskar jag mig. En graviditet utan förvärkar bara jag tittar på symaskinen. Fast då skulle jag ju jobba, så då skulle jag inte ha tid. Hmmm...

Nicole: jag har inte själv sytt fast såna band men vet att jag har sett att de sys fast på maskin med en rak raksöm. Då går sömmen igenom mitten av bandet och vågtopparna och -dalarna blir utan söm men det funkar bra ändå. Testsy en liten bit och se!

Det är säkert 100 saker jag borde kommentera och berömma, det känns som att det är så länge sen jag skrivit. Men jag minns inget nu..

• Gekko

Cirrus skrev 2007-11-22 11:55:18 följande:

Ja jag har undrat var du tagit vägen Vilat hoppas jag. Jag tjuvvilade själv mitt på dagen tidigare i veckan *kors i taket* Att mina gossar ens är så sovsynkade är att önska sig för mycket. Sorry för OT.
    Ja, vilar är nästan allt jag gör.. Fast jag har sytt lite också men inte varit så bra på att uppdatera bloggen. Någon bebis har det inte blivit än iaf, den får gärna hålla sig på plats ett liiite tag till
    Flåt OT
  • Gekko

Oj vad tråkigt om folk känner sig utanför i vår tråd!! Jag hoppar in och ut hela tiden och upplever det som att det är bra stämning här. Vissa gånger får jag svar på det jag frågar om och andra gånger inte. Hoppas att jag inte har varit med på att få folk att känna sig utanför! Jag känner precis som andra redan har sagt att det känns tråkigt om vi sprider den kompetens som finns. Jag är så glad för att sytråden finns och för att man alltid kan fråga grejer här! Jag skulle nog inte våga gå in i en Sthlmstråd och fråga tror jag. Redan namnet känns ju exkluderande.

Jaja, nog om det. Jag har en fråga! Är det någon som har tips på vad jag kan sy till två tjejer på 5 och 6 år i julklapp?? Även om föräldrarna inte är aviga till retro så är de ju i värsta princessåldern och jag har knappt sytt till så stora barn innan. Skulle vara grymt tacksam för lite råd! Helst skall det vara lätt att sy också

• Gekko

Jag är så glad och nöjd! Har köpt en kantbandspressarfot till min CoverPro och sitter och syr på en omlottbody, än så länge har det blivit toksnyggt! Återkommer när jag är klar, var bara tvungen att dela med mig av min glädje

Intarsia låter spännande! Tack för beskrivningen!

Grattis till snygga tyger Gobli och Nicole! Ser fram emot att få se lite alster!

Snygga alster ni andra!

• Gekko

Guinevere: jag har coverpro, overlock och vanlig symaskin. De gör olika saker. Det vill säga, en overlock och vanlig symaskin gör ju helt olika saker medan CoverPro egentligen gör ett par av momenten som en vanlig symaskin gör fast snyggare. Den kan bara sy kedjesöm, tvillingsöm och trippelsöm. Fast mycket snyggare. Sen strular den lite då och då och gör hoppstygn. Har aldrig varit så arg på en maskin som jag kan vara på min CoverPro men idag är vi bra kompisar (ta i trä). Det finns maskiner som är kombinerade overlock och coverlock också. Var det en förståelig förklaring? Kolla annars in i tråden för symaskinsparken, där finns det en del förklaringar tror jag. familjeliv.se/Forum-11-240/m26246379.html

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!