• Gekko

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Shadow83: jag tvättar fleecen innan jag syr. Inte för att den krymper utan för att tvätta ur kemikalier. Jag vill inte att min dotter ska använda otvättade kläder så jag tvättar även köpte före användning. Och då är det ju enklare att tvätta fleecen innan man syr. Men det är säkert en smakssak

• Gekko

Snygga Pocahontas! Så skönt när man blir nöjd och till och med har fixat mönstret själv Vad har du använt för tyg?

• Gekko

Å vad glad jag blev för Ottobre idag! Har bara bläddrat snabb igenom än men ska definitivt sy omlottbody, sen var ju kappan och den kortare jackan underbart söta. Synd att de inte var rätt storlek! (För min dotter alltså )

Grattis Charmmiss, när ska du ha?

Flowers, vad kul att du hittat hit!

• Gekko

Charmmiss: förlåt! Alltså, jag gör ju såna grejer hela tiden!!! Hoppas du inte tog illa vid dig!

Nicole: grattis!

Nu blev det rätt vad? Får jag skylla på graviditetsdimman?

• Gekko

Jättesnygg Leeluu! (Denna gången dubbelkollade jag att jag riktar mig mot rätt person och att jag stavat rätt )

• Gekko

Nu har jag inte hunnit läsa ikapp mig sen igår här Tänkte ändå slänga in en fråga. Sitter och ska beställa lite gamla Ottobretidningar. Är det någon som har en favorit som du tycket att jag inte får missa när jag ska beställa ändå? Jag har alla 2007 och nr 1 och 5 från 2006. Tänkte beställa 3/05 och 3/04. Har suttit och bläddrat igenom alla översiktssidorna men man blir ju lite blind Det är framförallt mönster till baby och små barn jag är ute efter.

• Gekko

Har fortfarande inte läst ikapp men håller på

Shadow: bra vändning i inlägg 484. *skrattar högt*

Yrväder: nu har du ju fått många svar på din blöjfribyxafråga. Tänkte bara tipsa om att det kanske finns många med erfarenhet utav det på forum.ecsweden.se/ och sjalbarn t.ex. Fast du kanske har kikat där redan.

• Gekko

LinSar: Inför ett overlockköp skulle jag tänka på att provköra maskiner av olika märken. Det kan ju vara att man fastnar för nåt. Sen kan det vara smart att ha en förhandlare av det märket man köper i närheten. Oavsett om man köper därifrån eller inte. Då har man ju service- och hjälpmöjligheter i närheten ifall det strular. Sen kan man ju beställa maskinen från nätet. Många köper från England. Jag vågade inte det pga garantin men de flesta behöver ju inte använda den. Jag köpte min CoverPro från www.bergaliden.com/ men det är ju ingen overlockmaskin utan ett komplement. Den var billigare där just då.

• Gekko

Stratus: det är ju en jättebra idé! Vi skulle kunna göra en egen tråd, show me your syhörna! Fast det är klart, alla har inte plus. (inkl mig) men ändå! Jag håller på att fixa till en liten hörna i vårt sovrum och skulle behöva lite tips med...
    Jag samlar förresten alla mindre klippbitar som är värda att spara antigen invikt i tyget om det är en stor bit kvar, för små och halvsmå bitar har jag en egen låda. Än så länge har jag knappt använt någon bit. Men vem vet när jag kommer igång med applikationer

Happy Hippo: *lägger genast till nr 3/06* Jag valde 3/04 för att Thea i kokalal.blogspot.com/ sytt en body som hon visar i bloggen idag som har en bra halslinning enligt henne. Den är jättesnygg förresten! Och jag har fått det tyget i posten idag!!

Cirrus: det kostar tydligen 3,20 ? i porto per beställning så det är lika bra att beställa många tänkte jag (kanske inte så ekonomiskt rätt att tänka?

• Gekko

Kanske jag skulle låna om Anita Gunnars alltså? Jag har en tendens att låna biblioteksböcker, lägga de i tyggardroben och glömma bort de. Nu senast fick jag 250 kr i påminnelsesavgift Så jag borde ju köpa böckerna istället!

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!