• Tilde å Nova

Vi minns gamla svenska serier..

Här kan vi samlas och diskutera gamla serier som vi minns och antingen hatade eller älskade..
    Vem minns inte Rederiet, Varuhuset, Tre Kärlekar osv..?

Kom in här å diskutera dina favoritserier eller kräks över de du hatade..

Tilde juli 2003 & Nova maj 2007
  • Svar på tråden Vi minns gamla svenska serier..
  • Tilde å Nova
    jennsan22 skrev 2007-09-09 22:30:41 följande:
    jo den gick nog i repris då för jag minns den med och även kullamannen oxå!vad spännande man tyckte det var!
    Ja just det..kullamannen har jag ett svagt minne av..det handlade också om några ungdomar va?
  • fraggla

Jaa Svenska hjärtan hette den=)
    Lösa förbindelser kommer jag oxå ihåg och xerxes med haha å sen barnprogrammet Från A till Ö =)

• solrosblad
    PoodleMy skrev 2007-09-09 15:25:46 följande:
    Hm var det "Ärliga blå ögon"?
    Ja just det ...stämmer
  • Fjuppan
    Etta med kokvrå skrev 2007-09-09 21:30:46 följande:
    "Lycka till", första serien där Benny Haag var med. "Ärliga blå ögon"."Enkel- och dubbelstötarna".
    Enkel- & Dubbelstötarna...det var väl med Björn Gustafsson och Frej Lindqvist?
  • Reggie

Är det ingen som minns serien -"Det var då", minns bara att den hette så och jag älskade den, men minns inte så mkt mer.
    Nån som kommer ihåg ???

• solrosblad

Nä den minns inte jag, men jag minns serien "Pojken med guldbyxorna" Jösses vad jag önskade att jag oxå hittade ett par byxor där man kunde plocka sedlar ur fickorna...och som vuxen önskar jag det fortfarande

• solrosblad

När jag var liten, typ 7-8 år kanske...lääängesen alltså Gick det en serie om en portvakt som hade en tax, serien utspelade sig på en gård och hette "NP Möller" Ngn som minns???

• Tilde å Nova
    solrosblad skrev 2007-09-12 09:14:09 följande:
    När jag var liten, typ 7-8 år kanske...lääängesen alltså Gick det en serie om en portvakt som hade en tax, serien utspelade sig på en gård och hette "NP Möller" Ngn som minns???
    När var du 7-8 år?
  • solrosblad

Tilde å Nova skrev 2007-09-12 10:57:20 följande:

När var du 7-8 år?
    Hmm, jaa Vad menar du nu...att jag är antik hehe...
  • Tilde å Nova
    solrosblad skrev 2007-09-12 11:55:05 följande:
    Tilde å Nova skrev 2007-09-12 10:57:20 följande:
    Hmm, jaa Vad menar du nu...att jag är antik hehe...
    haha..Näeedå, tänkte bara under vilket sekel du var det, ifall jag också kan tänkas ha sett den eller om jag är för liten för den.. Namnet låter bekant nämnligen men jag kan ju ha hört det nån annanstans..
Svar på tråden Vi minns gamla svenska serier..