• Tilde å Nova

Vi minns gamla svenska serier..

Här kan vi samlas och diskutera gamla serier som vi minns och antingen hatade eller älskade..
    Vem minns inte Rederiet, Varuhuset, Tre Kärlekar osv..?

Kom in här å diskutera dina favoritserier eller kräks över de du hatade..

Tilde juli 2003 & Nova maj 2007
  • Svar på tråden Vi minns gamla svenska serier..
  • memelie
    Fjuppan skrev 2007-09-09 21:21:53 följande:
    Jag som är 70-talsbarn minns "Kråkguldet", "Kullamannen" och Himmel och pannkaka" (sistnämnda handlade bl a om ett polkagrisrandigt flygplan). Andra serier jag minns som himla bra är "Sinkadus", "Lösa förbindelser" och "Xerxes".
    ÅÅÅÅÅÅÅÅ Xerxes !!!! var jätte kär i Benny hagg!!!!!  hahahahah
    **JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
  • Tilde å Nova
    memelie skrev 2007-09-09 21:16:28 följande:
    jag fick oftast inte se storstad! men när jag fick sat jag som klistrad!! *ler
  • Etta med kokvrå

"Lycka till", första serien där Benny Haag var med.
    "Ärliga blå ögon".
    "Enkel- och dubbelstötarna".

• Tilde å Nova
    lundqvist skrev 2007-09-09 15:00:39 följande:
    Dårfinkar & dönickar bara älskade jag & så Ebba & Didrik som nu gick på ettan var ju en favvo
    Jaaaa dom följde jag slaviskt..
  • Tilde å Nova

Kråkguldet, gick inte den i repris sen någon gång på 90-talet?
    Är inte det den som handlade om nån guldfärgad sten och så var det några barn som gömde den och det var några män som var ute efter den eller nåt liknande?

*ser vissa scener framför mig men så svårt att få ner det genom tangenterna*

Har för mig att jag sett den också men gick den på 70 talet e jag för ung för den..

• Tilde å Nova

Snoken och Talismanen var favoriter här me!

• Namnam

Vad hette den där serien med Von Brömsen när dom spelade far och son. Kommer ihåg frasen "Hebbe lilla".

Mins också kåldolmar och kalsipper och landet lagom

• Namnam

Jaa så var det, tycke dom var så mysiga.

memelie skrev 2007-09-09 21:44:19 följande:
    Albert & Herbert!!
    Det var ett barnprogram om några tanter som bodde i ett hus och en av dem hette Elvira, är det någon som minns den?
  • jennsan22
    Tilde å Nova skrev 2007-09-09 21:33:15 följande:
    Kråkguldet, gick inte den i repris sen någon gång på 90-talet? Är inte det den som handlade om nån guldfärgad sten och så var det några barn som gömde den och det var några män som var ute efter den eller nåt liknande? *ser vissa scener framför mig men så svårt att få ner det genom tangenterna* Har för mig att jag sett den också men gick den på 70 talet e jag för ung för den..
    jo den gick nog i repris då för jag minns den med och även kullamannen oxå!

vad spännande man tyckte det var!
Svar på tråden Vi minns gamla svenska serier..