• Tilde å Nova

Vi minns gamla svenska serier..

Här kan vi samlas och diskutera gamla serier som vi minns och antingen hatade eller älskade..
    Vem minns inte Rederiet, Varuhuset, Tre Kärlekar osv..?

Kom in här å diskutera dina favoritserier eller kräks över de du hatade..

Tilde juli 2003 & Nova maj 2007
  • Svar på tråden Vi minns gamla svenska serier..
  • jennsan22
    TinaB 77 skrev 2007-09-09 10:55:34 följande:
    Jaa.Kyle!!! Såååå LÄCKER
    ja han hade ju en resturang med sin fru.
    Men sen fick han ihop det med Amanda, precis som alla andra män i melrose place
    tänk om man fick vara henne
  • Tilde å Nova
    jennsan22 skrev 2007-09-09 11:03:23 följande:
    ja han hade ju en resturang med sin fru. Men sen fick han ihop det med Amanda, precis som alla andra män i melrose placetänk om man fick vara henne
    Hahaha...Ja just ja, amanda var väl guds gåva till männen i den där serien..
  • Snufserufs

Fanns en serie på 70-talet eller om det var i början på 80 som hette Lära för livet.
    Någon som minns den?

• Tilde å Nova
    Snufserufs skrev 2007-09-09 11:04:54 följande:
    Fanns en serie på 70-talet eller om det var i början på 80 som hette Lära för livet.Någon som minns den?
    Inte jag, den var jag för liten för..e född i början på 80..
    Vad handlade den om?
  • fraggla

Ett lite kanske värdelöst vetande men han som spelar Kyle i melrose är i verkligheten gift med hon som spelar Jane kommer inte ihåg vad skådespelarna heter i verkligheten men snygg är han=)

• jennsan22
    fraggla skrev 2007-09-09 11:07:00 följande:
    Ett lite kanske värdelöst vetande men han som spelar Kyle i melrose är i verkligheten gift med hon som spelar Jane kommer inte ihåg vad skådespelarna heter i verkligheten men snygg är han=)
    jasså det visste jag inte. Har för mig att dom har ihop det lite i serien med.

men janes syster sydney (hette hon så den rödhåriga?) mitt minne börjar svika.
    är ju i verkligheten tillsammans med matt (bögen) dom har hållt ihop sen serien började i princip.
  • jennsan22

jag kan faktiskt inte komma på en enda av männen hon inte hade nått ihop med. Förutom matt men det har ju sina förklaringar!

• fraggla

Japp dom var tom gifta när serien spelades in nu vet jag inte om dom fortfarande är det men jag tror det...

Japp och han som spelar Matt är ju med i Despirate housewifes nu ..=)

• Trulis

Jag minns Lära för livet. Jisses en riktig svensk deppohistoria. Jag var rätt liten då,och hängde inte riktigt med i allt.
    Men den handlade om ett gäng ungdomar och deras tillvaro i skolan och fritiden, serien utspelades nånstans i GÖteborgstrakten med, eller? Det var iaf. Carin Mannheimer som var skapare av den serien.

EN annan jag såg på, visserligen inte svensk, men det var Onedinlinjen.

Svar på tråden Vi minns gamla svenska serier..