• Tilde å Nova

Vi minns gamla svenska serier..

Här kan vi samlas och diskutera gamla serier som vi minns och antingen hatade eller älskade..
    Vem minns inte Rederiet, Varuhuset, Tre Kärlekar osv..?

Kom in här å diskutera dina favoritserier eller kräks över de du hatade..

Tilde juli 2003 & Nova maj 2007
  • Svar på tråden Vi minns gamla svenska serier..
  • Tilde å Nova

Nu har jag också bokat ett ex av dvd'n..
    Åhh nu har man ju ännu en anledning att längta efter våren..

Tilde juli 2003 & Nova maj 2007
  • Balehead
    annca skrev 2007-11-21 10:00:02 följande:
    Såg inet så mycket på serier, speciellt inte Svenska, men jag minns iaf"Någonstans i Sverige" (Så gammal är jag...)"Xerxes""Varhuset""Lackarlänga"och "Goda grannar"
    Vad handlade Lackarlänga om? Jag känner igen namnet, men har helt glömt bort serien.

Någon som minns kortserien Seppan?
  • annca

En folkhögskola har jag för mig. Jag såg väl nåt enstaka avsnitt. Mamma är den som följde svenska serier...

Balehead skrev 2007-11-22 15:35:53 följande:
    Vad handlade Lackarlänga om? Jag känner igen namnet, men har helt glömt bort serien. Någon som minns kortserien Seppan?
    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Mira 70
    TrailerTrash skrev 2007-11-21 08:36:41 följande:
    Någon som mins serien Smash  (tror den heter så) med Felix Herngren..Den kollade jag alltid
    Ett svagt minne har jag, titta också på den. Men det va väl Måns Herngren om jag inte minns fel. O han Peter Wahlbäck(eller vad det va han hette).
  • pepsimax

annca-Kommer oxå ihåg "någonstans i Sverige",så gammal ä jag me
    Lösa förbindelser var ännu en svensk serie jag följde.

• FrökenÅ

Då jag i höstas bröt foten klickade jag hem hela "Tre kronor" serien... Helt underbart att se Reine, Mimmi och alla andra igen :) I min ungdom agerade jag även statist i "Vänner och fiender" varje onsdag samt "Nya tider" då och då... Lovely med gamla såpor!!!

• Tanken

Ebba och Didrik. Love!

Goda Grannar var det enda "vuxenprogrammet" jag fick titta på som typ 6-åring (är 30 nu så kan det stämma?)

Kommer också ihåg Xerxes, Klassliv, och Skilda Världar.

• Nyfiken gul

Vita lögner!

Glamour

days of our lives

hmm.. sen minns jag en serie, såpa,  som gick nånstans i början av 90-talet  - en amerikansk där en tjej blir utsatt för våldtäckt av några kompisar  , hon spelar piano, hon blir också sjuk i typ SLE eller liknande.   Fantastiskt bra såpa. Men vad hette den?

Glöm inte heller bort alla svenska ungdomsserier som man faktiskt satt slaviskt och följde: Kulla-gulla,  Skuggan över stenbänken, Längtans blåa blomma.

och inte att förglömma  Anne på Grönkulla!!          

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Vi minns gamla svenska serier..