Inlägg från: solrosblad |Visa alla inlägg
  • solrosblad

Vi minns gamla svenska serier..

Pappa Pellerinis dotter
    Gick ngn gång på -70 talet som barnprogram, ngn minns???

• solrosblad

Det fanns en serie på -80 talet som hette ngt med "dina mörkblå ögon" ??? Mona Selitz var med i den, tror det var en deckare.

• solrosblad
    PoodleMy skrev 2007-09-09 15:25:46 följande:
    Hm var det "Ärliga blå ögon"?
    Ja just det ...stämmer
  • solrosblad

Nä den minns inte jag, men jag minns serien "Pojken med guldbyxorna" Jösses vad jag önskade att jag oxå hittade ett par byxor där man kunde plocka sedlar ur fickorna...och som vuxen önskar jag det fortfarande

• solrosblad

När jag var liten, typ 7-8 år kanske...lääängesen alltså Gick det en serie om en portvakt som hade en tax, serien utspelade sig på en gård och hette "NP Möller" Ngn som minns???

• solrosblad

Tilde å Nova skrev 2007-09-12 10:57:20 följande:

När var du 7-8 år?
    Hmm, jaa Vad menar du nu...att jag är antik hehe...
  • solrosblad

Åhh jag är född i förra seklet, fast det borde du oxå var
    Det är möjligt att det har gått i repris senare. Men jag tror det var på-70 talet serien gick. Runt -75 kanske, ev senare...
    Gubben var skåning och halv flintis, hade en liten tax?

• solrosblad

hehe, jaaa just det...det heter, hette han

• solrosblad
    fraggla skrev 2007-09-12 12:36:13 följande:
    Japp jag kom ihåg "Det var då" handlade om tre vänninor och deras liv på sextio talet var himla bra faktiskt..Och pojken med guldbyxorna kommer jag oxå ihåg.. det är Harald Hamrell som spelar pojken han gör manus till Beck idag bla...
    Ja där ser man, då har han guld i byxorna idag oxå då...eller jag menar i fickorna förstår
  • solrosblad

Tilde å Nova skrev 2007-09-12 12:10:53 följande:

haha..ja just f-n, blandar ihop sekel å sånt där..årtionde kanske jag skulle ha nämnt det som..Mjae, då är jag för liten, är född -83 nämnligen..
    Jag måste väl erkänna att jag är en -68a, hua
Svar på tråden Vi minns gamla svenska serier..