• Joboli

Molvärk/Växtvärk/Mensvärk vid ruvning!

Hej!
    Jag undrar om det är någon skillnad på Molvärk/växtvärk/Mensvärk vid ruvning. Jag hade ÄP den 20/8 och ET den 22/8. Detta är min 3:e IVF, men jag har bara ruvat en gång tidigare som slutade i tidigt MF. Har mycket mol/mensvärk emellanåt som gör riktigt ont, är mensen på väg eller kan man ha ganska ont om man är gravid?
    Kram!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Ruvar ♥ ¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-31 10:07:39:
    Nu har jag även fått ont i blydbenet. Det känns som "kramp inne i slidan" emellanåt. Jag hade det sist jag var gravid oxå, men det blev ju MF i v.5. Är detta bra eller dåligt att känna?
  • Svar på tråden Molvärk/Växtvärk/Mensvärk vid ruvning!
  • Billan n

Grebban: vad menar du med att man blev trångare? när man ska ha mensen eller när man är gravid???

* ruvar för fullt på två stackare *
  • Grebban

Bilan: känner du nåt mer än värken?

• Billan n

nej bara mensvärk ibland stark mensvärk å ibland nästan ingenting...Inget annat

• Grebban

bilan: jag var lite otydlig, fniss.....
    Det behöver ju inte vara så för alla, men jag märkte att det blev svårare att få in vaggisarna ju närmare testdagen jag kom, och jag blev gravid.

• Grebban

bilan, måste säga: vad duktig du är på att inte tjuvtesta!!!!Hur kan du det? Skulle du testa nu så visar det ju helt säkert.....Jag ska hålla tummarna för er att det blir plus!!!!!

• Billan n

grabban: jag som e trög......Ok, ibland går den trögare att få in å ibland lättare

• Joboli

Min vaggis går jättelätt att få in, endera så är jag väldigt slapp då annars så är jag inte gravid. Man jag röstar på slapp och gravid

• Grebban

Lejonhjärta: Jag röstar som du!!!!!!!Kanske inte slapp, men gravid så klart;)

• Babe

Oh-my, vilka samtal ni för... *ler*
    Vi har testadag på dag 21, enligt kliniken för att få ett säkert resultat...
    Ska testa dag 20, OM jag kan hålla mig...
    Testade + dag13 sist, efter långtidsodling, är på dag10 idag.
    Känner av den där lätt molande mensvärken till och från och trötthet (biverkning av prog.vagg?) inget nytt, nada.
    Vill så gärna känna av lite illamående eller luktkänslighet eller den där känslan av att "känna sig gravid", inget av dessa kände jag med dottern heller i för sig...

Lycka till alla, hoppas våra små gryn ler åt oss o våra funderingar, där i magen!

• Joboli

Hej! Jag är på ruvdag 11 (ET är 0) Korttisodlat. Jag har stötvis sån mensvärk i magen och imellan molvärk, undrar om det betyder att det är kört. Ibland får jag även ont i blygdbenet inne i slidan, (känns som kramp i slidväggarna) Har inte ont i några bröst ellr svullen i dem heller. Känns som det är över ju.. ÅÅ det är så låång te testdag och inte får jag tjuvtesta heller, för gubben. 5 dgr kvar te test Kram

Svar på tråden Molvärk/Växtvärk/Mensvärk vid ruvning!