• Joboli

Molvärk/Växtvärk/Mensvärk vid ruvning!

Hej!
    Jag undrar om det är någon skillnad på Molvärk/växtvärk/Mensvärk vid ruvning. Jag hade ÄP den 20/8 och ET den 22/8. Detta är min 3:e IVF, men jag har bara ruvat en gång tidigare som slutade i tidigt MF. Har mycket mol/mensvärk emellanåt som gör riktigt ont, är mensen på väg eller kan man ha ganska ont om man är gravid?
    Kram!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Ruvar ♥ ¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-31 10:07:39:
    Nu har jag även fått ont i blydbenet. Det känns som "kramp inne i slidan" emellanåt. Jag hade det sist jag var gravid oxå, men det blev ju MF i v.5. Är detta bra eller dåligt att känna?
  • Svar på tråden Molvärk/Växtvärk/Mensvärk vid ruvning!
  • Grebban

Lillawi: vilken ruvardag såg du det allra första plusset? (har kollat in din sida)...Du hade väl 5 dagars, jag har 2 dagars, när kan jag kolla första gången tror du? Förra gången höll jag mig så fint..men det kan jag inte nu!

• lillawi

Första supersvaga plusset kunde anas på ruvardag 6 på långtidsodlat ägg. Motsvarar ca dag 9 för ett korttidsodlat. Och då räknar jag ET-dagen som dag 0.

lillawi

• Joboli
    Grebban skrev 2007-09-01 12:36:10 följande:
    Jag har oxå 2 dagars odlade( 1 embryo), gör det i en naturlig cykel & är på rd 6 idag.....Hur känner du dig?
    Jag har mkt mensvärk/molvärk, är trött hela tiden. Yuttvärken och de stora tuttarna är borta de fanns bara i början av ruvningen. Men hoppet är det sista som överger en

*En liten fråga bra.... Hur gör ni som ruvar med sex? Jag har inte vågat haft något alls. Vid våran första IVf hade vi inte heller sex under ruvningen utan sen när vi testat plus, 3 timmar efter sexet fick jag MF. (v.5+0)Nu vet jag inte om det berodde på det, men det gav väääldigt dåliga vibbar till sex under ruvning.
  • lillawi

Räknar du ET-dagen som dag 0, Grebban? Och du är på dag 6 idag? Kliar det i tjuvtestarfingrarna skulle jag testa dag 10 om jag var du... ;) Dag 9 med ett tre-dagars-odlat.

lillawi

• Joboli

Tuttvärken skulle det stå Inte yttvärken som jag skrev...

• Grebban

ok..jag är på RD 6 idag men då har jag räknat ET som dag 1....alltså skulle jag kunna plussa om 4 dagar om jag räknar som du...& om det går vägen vill säga;)

• Grebban

jag har aldrig sex under nån sorts behandling...Jag har tyvärr dessutom förlorat ett barn och är oerhört försiktig.

• lillawi

Jag frågade läkaren om det här med sex! "Ni behöver inte avstå, lev som vanligt", var svaret jag fick.

Det ska inte påverka något alls, varken ett piggt ägg eller en nybildad graviditet, men visst känner man sig ändå nojjig.

lillawi

• Grebban

Lillawi: kände du nåt speciellt, symtom så tidigt menar jag?

• Joboli
    Grebban skrev 2007-09-01 12:47:46 följande:
    jag har aldrig sex under nån sorts behandling...Jag har tyvärr dessutom förlorat ett barn och är oerhört försiktig.
    Lider med dig vännen. *stor kram* Jag förstår att du är försiktig i allt du gör. jag har hört att de som fått många MF får rådet att avstå sex? Kram
Svar på tråden Molvärk/Växtvärk/Mensvärk vid ruvning!