Inlägg från: fia sthlm |Visa alla inlägg
  • fia sthlm

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Någon fråga något om vad som är normalt.
    Rent biologiskt och kroppsligt så passar ju kvinnans och mannens kön med varandra så det kan väl vara en referensram till vad som är normalt om man nu vill utgå ifrån det?

• fia sthlm
    trollbottom skrev 2007-09-06 15:42:45 följande:
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-06 12:47:22 följande: Det är ju visst något du tycker. Varför förnekar du det? Du tycker det är avvikande. Och om du öppnar ögonen, framför allt sommartid så är det grymt många män som går omkring i kjol.
    Jag bor ändå i stlm och inte i någon byhåla som någon nämnde nått om tidigare
    Och har faktiskt aldrig sett någon kille med kjol på stan?
    Du kan inte seriöst mena att du ser det hela tiden, vart bor du?

Träffade en kille på en fest än gång min kompis syrra är typ lack o läderfantast och hon hade med sig en killkompis på festen som hade någon sorts läderkjol på sig, hade långt hår och svart smink
    Men kan inte påstå att ens han trotts det såg speciellt kvinnlig ut.
    Så det har inte bara med kläder och göra om man ser manlig eller kvinnlig ut appropå disskusionen igår utan vad personen utstrålar
  • fia sthlm
    trollbottom skrev 2007-09-06 15:52:26 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-06 15:38:24 följande: Jag vet många mäns snoppar som inte passar mitt kön... Jag vet många kvinnors kroppar som passar som smäck mot min när man kramas osv. Sen är väl den kroppsliga biten inte den största i ett förhållande. Det är väl ändå kärleken... Kärleken är inte en kropp eller ett kön
    ja så är det säkert
    Jag skrev bara att det är så vi funkar biologiskt eftersom någon eftersökte en referensram för vad som är normalt.
    Och mannens kön är anpassat för kvinnans eftersom det är normen att kvinnor och män är tillsammans och skaffar barn.
  • fia sthlm

kan inte heller påstå att brad pitt i troja ser speciellt feminin ut i sin korta läderkjol och långa blonda hår snarare tvärt om

• fia sthlm
    mindless skrev 2007-09-06 16:00:29 följande:
    fia sthlm:"Någon fråga något om vad som är normalt.Rent biologiskt och kroppsligt så passar ju kvinnans och mannens kön med varandra så det kan väl vara en referensram till vad som är normalt om man nu vill utgå ifrån det?"Otroligt märklig referensram. Men då kan vi i alla fall avfärda datoranvändning som onormalt. Ögonen är definitivt inte anpassade att stirra på datorskärmar, för att inte tala om hur användandet av mus sabbar handleden.
    Men fråga inte om ni inte vill ha svar då, inget svar kan väl någonsin bli rätt iaf

Och nej människor är nog inte skapta för att sitta framför en dataskärm hela dagarna det håller jag med dig om.
  • fia sthlm
    trollbottom skrev 2007-09-06 16:04:24 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-06 15:56:19 följande: Hehehe, jag har sett flera när jag bodde i Östersund (och på andra ställen i Jämtland), i Sundsvall, Ånge, Härnusand, i Stockholm, i Eslöv, Lund, Malmö, Helsingborg, Trelleborg, Kristianstad, i Umeå, i Luleå, i Piteå osv osv. Orkar inte rabbla upp alla ställen. Sen handlar det ju inte om att se ut som en tjej bara för att en man har kjol. Många har det för att det är bekvämt. Som när det är varmt ute tycker jag själv det är skönt med kjol. Så även många män bland annat min egen.
    haha bara för det måste jag starta en tråd om det och kolla om det är jag som är blind
    Jag har faktiskt ärligt talat aldrig stött på en man i kjol inte ens på sommaren på stranden.
    Ja förutom på den där festen hemma hos kompisen
  • fia sthlm

nu har jag gjort en omröstning men du kan ju göra en mer detaljerad än min om du vill

• fia sthlm
    Peippo skrev 2007-09-06 16:47:11 följande:
    Nej! Inte från dig, utan någon som verkligen har svar på din fråga! Undrar bara varför man just följer "en man ska inte dela säng med en annan man som han gör med en kvinna" så slaviskt när man garanterat tar en massa annat i Bibeln med en nypa salt!?! Still wondering...
    jag har svarat på det.
    Kristna följer inte dom gamla förordningarna och ett öga för ett öga tand för tand m.m m.m som det står om i gt längre, utan följer det nt.
  • fia sthlm
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-06 17:00:02 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-06 15:38:24 följande: Det betyder inte ett dyft. Mannens kön passar även i rumpan och munnen. Och flera djurarter idkar samkönat sex, vissa till och med vanligt och regelbundet.
    ok.
    Det var bara en observation jag gjort att snoppen och snippan lixom verkar tillverkade för varandra men jag måste sett fel

Ja det är väl shimpanser bl.a som har sex med samma kön tror jag?
  • fia sthlm
    trollbottom skrev 2007-09-06 17:03:30 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-06 16:08:41 följande: Jo, för vi vet ju alla att alla omröstningar och så på FL är sanningen utan skrupler. Tror ni att fl är rätt sajt att kolla upp det på?
    Nej vem har påstått det?
    Jag brukar inte starta trådar på fl för att jag tror att det stämmer till 100% med vad exakt alla i samhället sett eller tror ?
    Men du kanske blev lite sur nu för att det visst inte verkade vara så att man ser killar i kjol på stan varje dag som det lät på dig förut?

Nu är det så att jag inte tycker det vore något fel och jag skulle inte bry mig om killar hade kjol på stan men det är inget som är vanligt eller som jag sett ofta.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?