Inlägg från: fia sthlm |Visa alla inlägg
  • fia sthlm

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

En fråga?
    Vad tror ni att det beror på att det "generellt" är så att homosexuella kvinnor är mer åt det maskulina hållet i klädsel osv?
    Och att många homosexuella män är mer åt det feminina hållet?
  • fia sthlm
    mindless skrev 2007-09-05 16:28:33 följande:
    Fia sthlm:Jag ställer mig inte helt främmande för att sexuell läggning till viss del har med hormonnivåer i kroppen att göra, och att det i så fall även speglar av sig i annat. Däremot vet jag inte riktigt vad det spelar för roll.
    nej spelar roll gör det kanske inte, det är ju som det är ialf
    Men homosexuallitet beror ju skl på något eftersom det går emot det normala hos människan så att säga.
    Allting som händer i oss beror ju på nått, och forskarna menar ju att det beror på att man tex som kvinna fått mer manliga halter i sig av hormoner och annat.

Att jag frågar beror på att flera i disskusinen verkar blåneka till att det generellt skulle vara så att lesbiska är mer manliga och tvärt om.
  • fia sthlm
    qenzo skrev 2007-09-05 16:38:17 följande:
    Tror ingenting eftersom det finns lika många femme som butch.Ni har garanterat mött de båda (och många fler därtill) utan att ens ägnat en tanke på det.Så generellt existerar inte...fia sthlm skrev 2007-09-05 16:24:55 följande:
    men det finns ju extremt få heterosexuella kvinnor som klär sig i typiskt manliga kläder eller har typiska killfrisyrer?
    Och nu menar jag inte jeans och t-shirt eller kortklippt hår för jeans använder dom flesta och kortklippt har många kvinnor över 50
    Det måste väl bero på något, vad är din egen teori? tror du det stämmer som forskarna menar?
  • fia sthlm
    Moxie skrev 2007-09-05 16:39:18 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-05 16:32:39 följande: ...kanske för att det inte är så?
    men jag tror att det är så.
    Och det är inga fördomar utan bara vad jag observerat.
  • fia sthlm
    mindless skrev 2007-09-05 16:44:03 följande:
    fia sthlm:”nej spelar roll gör det kanske inte, det är ju som det är ialf Men homosexuallitet beror ju skl på något eftersom det går emot det normala hos människan så att säga.”Ja, allt beror väl på någonting. Att jag är heterosexuell är väl ingen slump det heller. Men det var ett väldigt logiskt hopp från det till att något skulle vara onormalt. ”Att jag frågar beror på att flera i disskusinen verkar blåneka till att det generellt skulle vara så att lesbiska är mer manliga och tvärt om.”Det beror nog på att det är en väldigt grov generalisering. Den är nog till och med så grov att den är meningslös.
    nu menade jag inte att dom är manliga till sättet eller personligheten.
    Känner allt för få lesbiska för att uttala mig om det dessutom.
    Jag menade manliga rent utseendemässigt.
  • fia sthlm
    mindless skrev 2007-09-05 16:51:02 följande:
    fia sthlm:Det enda "manliga" med de gaytjejer jag känner är att ingen av dem trivs i klänning. Om det sedan är representativt har jag ingen aning om. Jag undrar fortfarande vart du vill komma med detta resonemang. I mina ögon är det ett totalt meningslöst påpekande, även om du skulle ha 100 procent rätt.
    Jag vet inte.
    Reagerade mest på att folk inte verkar? vilja erkänna att det är så att lesbiska kvinnor inte tycks trivas lika bra i klänning som heterosexuella kvinnor?
    Tycker det är lite konstigt bara?
    Som att det vore detsamma som att erkänna att dom vore onormala isf?
  • fia sthlm
    Moxie skrev 2007-09-05 17:08:42 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-05 16:47:24 följande: Fördomarna haglar...Det här är faktiskt helt obegripligt för mig. Jag kan inte påminna mig en enda lesbisk person, vare sig bland såna jag personligen känner (till) eller mera "kändislesbiska" som skulle passa in på det där. Efva och Eva - ser de extra manliga ut "rent utseendemässigt"? Vad nu det betyder - Det har ju gubevars inte med kläderna att göra (fast ändå. Eller inte). Lotta Bromé? Ellen DeGeneres (sp?)?Naturligtvis finns det Bull Dykes, men inte i större frekvens än det finns fullständigt vanliga heterokvinnor som har "manligare" struktur på ansiktsben och liknande (som väl är det enda som finns kvar av "manlighet" eftersom ingen verkar våga stå upp för någon annan åsikt). I min värld så finns den "manliga" lesbiska bara som utklädd figur i kvällspressreportage och i fåniga karikatyrer. Nå, jag har iaf inget problem att tro på att du känner rätt få lesbiska...:)
    nu blev det missuppfattning igen ser jag.
    Utseendemässigt menade jag, inte ansiktdrag, utan frisyrer kläder.
    Alltså att lesbiska oftare klär sig i killkläder och har manlig frisyrer, manlig stil över huvud taget.
    Och du har faktiskt helt felt serru, har en lesbisk moster så jag är inte helt i det blå
  • fia sthlm
    qenzo skrev 2007-09-05 17:20:49 följande:
    Men herregud... är normen för en flata att de inte gillar klänningar? För isf måste jag nog ta å ringa mina hetero vänner och säga att de egentligen nog är flator hela bunten.Och som jag sa... det finns inget generellt eftersom homosexuella ä precis lika normala, trista, roliga och strukturerade som alla andra människor.fia sthlm skrev 2007-09-05 16:56:35 följande:
    Om du såg vad/vem det var jag svarade på så förstår du kanske varför jag skrev just om klänningar?
  • fia sthlm
    Moxie skrev 2007-09-05 17:20:58 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-05 16:41:38 följande: Vilka är dessa "Typiskt manliga kläder och typiska killfrisyrer" som man så ofta ser på lesbiska men inte på heterokvinns?Och framför allt: Vilka forskare pratar du om här? Namn, artiklar, publiceringsdatum? Eller hittade du på dem just nu fär att verka vederhäftigare?
    Ja inte är det jag som sitter och inbillar mig saker här i tråden direkt?

Har sett 2program på tv vid olika tillfällen, minns inte så mycket.
    Men den enda gick på discovery för typ 2 år sen eller så.
    Dom forskade i vad det kan beror på att man blir homosexuell.
    Bl.a hade dom sett minns jag att en del av hjärnan som kvinnor och män använder olika användes till 70-80% (har jag för mig) av lesbiska likadant som av heterosexuella män.
    Och tvärt om bland dom homosexuella killarna, att dom använde samma del som dom heterosexuella kvinnorna.
    Det var något med fingarna oxå och hormonhalter, la inte det på minnet och det var ett tag sen som sagt.

Sen vet jag inte en enda kvinnlig heterotjej som går med kort stubb, killkläder, killskor, utan smink baggy jeans osv.
    Vet många kortklippta kvinnor men då är dom rätt kvinnliga i övrigt kortklippt är inte lika med manlig.
    Tror du förstår vad jag menar ialf?
  • fia sthlm
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 17:39:05 följande:
    fia sthlm skrev 2007-09-05 16:41:38 följande: Har du gått fram till alla de kvinnorna och frågat om de är lesbiska, eller utgår du bara ifrån det? Och om du ser "vanliga" kvinnor, utgår du lika automatiskt från att de är straight?Finns många kvinnor som ser ut så men som är tokstraight.
    har faktiskt inte sett så många kvinnor på stan i vardagen med typisk manlig stil.
    Dom få jag har mött på gatan har ärligt talat alltid varit kvinnor som gått med andra kvinnor hand i hand.
    Sett folk på pride som har den stilen.
    Och har sett folk som jag vet är lesbiska med den stilen.
    Konstigt nog känner jag ingen hetero alls, och har aldrig träffat på fest i skolan osv någon som klär sig exakt som en man?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?