tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
pusselbitar skrev 2007-09-01 16:38:22 följande:
Nej, vi får inte gifta oss, vi får ingå partnerskap. för någon som går genom livet och alltid kan räkna med att kunna ta del av ALLT som samhället har att erbjuda kan det vara svårt att förstå vad som är skillnaden. Jag vet att många i den här tråden tycker att vi ska "nöja" oss med ett partnerskap. Så länge jag lever kommer jag aldrig nöja mig med mindre än någon annan. Jag tänker aldrig låta mig behandlas som en andraklassens medborgare för att jag förälskade mig i en tjej.Ja, man borde väl ta bort vigselrätten från ALLA som inte är beredda att viga oavsett sexuell läggning?Och det kan jag tycka är orättvist att man inte har samma förutsättningar juridiskt när man ingår partnerskap som vid äktenskap.
Man borde ha samma rättigheter och skyldigheter mot sin partner.
Men ni som tycker att alla ska acceptera homosexuella på alla plan, ni är inte villiga själva att acceptera att andra har åsikter som går emot era?
För det är ju indirekt vad man säger när man menar att alla som inte tycker att homosexuella äktenskap är rätt, inte ska få viga någon annan heller?
Det finns ju folk som viger homosexuella mer än gärna idag så varför tvinga alla att göra det?
Varför tvinga folk med en religös övertygelse att viga någon i deras KYRKA eller LOKAL, borde inte dom själva få bestämma vem dom vill viga?
Vi har religionsfrihet i sverige men ni verkar tycka att den ska bort ?