Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Gabriella S skrev 2007-09-09 23:10:44 följande:

Ja - jag är tyvärr helt övertygad om att det är så. Särskilt när det gäller intelligensen...
    Då tror du fel. Tvärtom blir vi smartare. Dumma människor kommer inte lika långt som smarta, och då intelligens ofta är en del av uppvaktningen på senare tid, så kommer inte dumma så långt.

Klart, undantag finns, men att vi rent generellt skulle bli dummare tror jag inte på.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-09 23:14:53 följande:

Nja, dom som får flest barn idag är väl snarare dom som går på Soc.. Det otäcka är bara, att den dagen som det inte finns något Soc. längre - i krigstid, till exempel, eller efter en naturkatastrof av något slag - så är det många människor som inte har en chans...
    Du är helt sprängfylld med fördomar va...
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-09 23:16:55 följande:

Ja, sin mammas ansikte föredrar alla spädbarn. Men om man visar dom bilder på främmande kvinnoansikten, så betraktar dom längre och med mer intresse de traditionellt vackra ansiktena. Det ÄR faktiskt så!
    Suck... Mycket som "är" på vissa sätt enligt dig.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-09 23:19:49 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 22:53:00 följande:
    Alltså, jag VET vilken ängel du är uppkallad efter. Jag menade bara att det finns en ärkeängel som inte har fått ge sitt namn till barn, som de andra tre!
    Ah, OK. Jag missförstod.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-09 23:26:01 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 23:04:37 följande:
    Fast "medgivande" är ett väldigt luddigt begrepp. Jag är övertygad om att en människa med normal självkänsla inte skulle låta sig domineras på det sättet. Och att en fullt normal människa inte skulle vilja dominera någon annan heller. Det där med "kvinnan tige i församlingen" handlade just om församlingen. Kvinnliga präster, alltså. Ingen annanstans! :)
    Lustigt nog är undergivna oftast starkare själar än många andra, speciellt normala. De vågar släppa kontrollen, litet på samma sätt som extremsportare vågar slänga sig ut ur flygplan. Båda gör något vågat, något som få skulle göra, skillnaden är att då det handlar om sociala eller erotiska saker är det "dåligt", om det handlar om att riskera livet är det "tufft". Jag kallar sådant dubbelmoral.

Så länge det är frivilligt och med safe-words, SSC och kittet, är det inte min ensak att bestämma hur andra ska leva.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-09 23:29:52 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 23:12:27 följande:
    Jo, för nästan dom enda som har möjlighet att skaffa fler än två barn idag, är dom som lever på någon form av bidrag. SAMT hemmafrufamiljer där maken har en hög inkomst (och dom är naturligvis inte dumma, men de är inte så många idag eftersom det inte uppmuntras av samhället). Det funkar inte att ha fler än två barn, om man har en arbetsgivare som blir sur varje gång man meddelar att det är dags för en ny mammaledighet snart... Och kvinnor som har karriärambitioner, kan definitivt inte ta paus fler gånger än HÖGST två. Många karriärkvinnor skaffar inga barn alls idag.Och de intelligenta männen är gifta med intelligenta kvinnor nästan alltid. Så deras gener går också i stå.
    Det har inte så mycket med saken att göra. Det är fortfarande så att man inte kommer någon vart utan intelligens i dagens samhälle.

Och intelligens sänks inte bara sådär. Det ska mycket till för att vi som art ska bli dummare.
  • Dorian Ertymexx
    Mori skrev 2007-09-09 23:33:13 följande:
    Och denna "sanning" antar jag att du baserar på din egen åsikt? Frånsett barnbidraget som alla får, så känner jag många som har fler än två  barn och inte går på soc. Du kan alltså inte pekat ut kvinnor som varit framgångsrika inom sin karriär, har fler än två barn och inte lever på maken? Det kan jag... Var får du allt ifrån??
    Jag tror hon syftar på den där halvblatten som importerade sin fru, har tre barn och lever fett på skattebetalarnas pengar. Carl Gustav eller vad han heter, bor på Drottningholm, och tar bostad från äkta svenskar. *ironi*
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-09 23:35:55 följande:

Nu talade vi inte om rollekar i sängkammaren. Utan om att leva med rollerna dygnet runt. Det finns faktiskt dom som gör det..!
    Jag vet. Jag hänger på Darkside, just för att lära mig mer om sådant, då jag har nära och kära som gillar sådant (dock inte 24/7). Och jag vidhåller, folk får göra som de behagar. Om man mår bra av att leva så, fine. Inte min sak att ruinera för dem genom att tvinga in dem i en mall de inte trivs i.
  • Dorian Ertymexx

Jag är inte heller så förtjust i rakat, men att kalla de som rakar sig dumma är kanske litet långt att gå...

Är det inte lustigt, förresten... för en bunt sidor sedan var det gnabb om att flator såg manligare ut (dvs var hårigare), och nu är de som INTE vill se ut som flator (enligt samma tolkning) också fel.

Vad är rätt egentligen???

• Dorian Ertymexx
    Trulis skrev 2007-09-09 23:42:28 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 23:29:52 följande:
    Jag har alltid ansett att det är fel att generalisera, men det jag läst här är på gränsen till skrämmande. Jag vet inte vart du fått dina fakta ifrån gällande flerbarnsfamiljer och socialbidrag, men jag kan infromera dig om att du är långt utanför cykkelbanan nu. För din info, kan jag berätta för dig, så är de flesta i min vänkrets, högutbildade intelligenta personer med höga poster inom sina arbeten, som har både tre, fyra och fem barn, inkl mig själv. Jag har således aldrig bett om ett öre från soc. för något bidrag. Jag ät övertygad om att många andra flerbarnsföräldrar föredrar att göra rätt för sig, utan att sko sig på samhällets bekostnad. Du kanske är emot alla katoliker också? Är de hedningar kanske?
    Du har inte läst den här tråden va? Hon ÄLSKAR katoliker. Så till den milda grad att jag undrar om hon inte hör till den skaran själv.

Men om du undrar om hon är fördomsfull... Låt oss bara säga att jag håller räkning på fördomarna som poppat upp, och vi talar plural här.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?