• JeaJea

Vita hem del 5

juliah skrev 2007-09-04 12:15:20 följande:
    jea, håller med dig ang. fogen. I min förra lägenhet lyssnade jag på plattsättaren,nu är jag gift med en så jag fick min vilja fram...dessutom är denna fogen extra smutsavvisande!
    Vissa hantverkare är nästan kvinnofientliga. Man ska alltid behöva känna sig så himla besvärlig bara för att man inte vill ha standard. Jag vet flera gånger de har försökt blåsa mig. (de = hantverkare i maskopi med min man) Och så fort man inte vakar som en hök så tar de genvägar. När vi byggde verandan och de skulle schakta såg jag en man stå och dra i en murgröna som var flera meter ifrån där de skulle gräva. Högravid kvinna i nattlinne rusar ut och skriker STOPP!...ni skulle ha sett minerna
  • JeaJea
    gemelli skrev 2007-09-04 13:09:36 följande:
    Oj jag måste få fråga er en sak. Orkar inte göra någon ny tråd där knäppisar kommer in och tycker o tänker.Vill höra vad mina vita "vänner" tycker, dom jag "umgås" med nästan varje dag. Denna fråga har absolut inget med inredning att göra men undar om ni skulle vilja svara ändå. Jag har ju två söner som är 12 år, alltså 12 år! Dom är otroligt duktiga i fotboll och idag spelar dom i en bra klubb men som vill ha minst 10 000 kr per säsong per barn alltså 20 000 per säsong för oss.Nu har vi gjort så att vi vänt oss en till en av de största och bästa klubbarna i sthlm för att vi känner att det är inte motiverat att betala dessa pengar för en 12 åring.Nu har hela klubben gått i taket och kan inte alls förstå varför vi vill lämna klubben och tycker att 10 000 kr för ett barn är ingenting. Fatta ni i vilken kommun vi bor i. Dom tycker det är småpengar...Vad skulle ni ha gjort?
    fotboll som ska vara en billig sport, var tog det vägen att sälja 21-lotter?
  • JeaJea

En liten trösthöstbukett till alla som behöver!
    höst1.jpg
    Nu har jag börjat hösta lite hemma, då känner man sig genast bättre. Har haft lite huvudvärk och känt mig nere och snuvad på sommaren. 
    Ska göra kransar nu.
    Sätter in bilder i bloggen sen, välkomna om ni vill ha lite inspiration.

• JeaJea
    Karlander: Snygga saker! Den där gardinen är så himla fin.

Lynn jag håller tummarna! Ha en pirrig dag
  • JeaJea

Ojoj vad det är jobbigt när det händer saker med barnen, krya-kramar till både VSM och Karlanders oturskorpar. Man riktigt ryser när man läser om sådana saker. Känner igen de där skakande händerna så väl. Hu.

• JeaJea
    Sylt skrev 2007-09-05 18:57:38 följande:
    Tjena!Krya på alla krassliga barn!! Usch!Själv har jag inte tid m inredning, letar vinterkläder t barnen. Det är helt sjukt, vissa strl är redan slut - i början av sep!! Vi har så varmt så att man kan gå i t-shirt o så skall man tänka "overall". F-låt för OT.....Ska kika mer noga på era fina saker ikväll....
    hittar du inget till den lille kan du hämta hos mig. brunt så det passar nog frun
  • JeaJea
    Smultron och glass skrev 2007-09-05 21:48:48 följande:
    Mimmi: Nej, min är väl inte så intresserad egentligen. Han struntar liksom i huruvida ljungen jag köpta är ljusrosa, grön eller turkos. Men han har faktiskt frågat efter adressen.
    haha, tack för det skrattet. Min läser, bryr sig inte direkt och mobbar mig lite. "du, ta ett foto så du kan blogga" eller  "vad ska du ha för överskrift till detta då i Kronblom och lantlolla"
    Men eftersom jag är hård som en bandyboll så får han tycka vad han vill. Jag bryr mig ju ungefär lika mycket om squash, jakt, värmepumpar och motorcyklar. 
  • JeaJea
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-09-05 21:26:15 följande:
    Jag blir alldels lycklig av att se dina fina blomsterdekoratioenr och buketter.
    och jag blir alldeles lycklig när du skriver så, tänkte att ingen vill se dem för det är inga kommentarer i bloggen.

Vad tycker ni, är min blogg tråkig, jag har tänkt ha mer inredning.
    omröstning och en tävling kommer alldeles straxt. välkomna in
    www.kronbladochlantliv.blogspot.com
  • JeaJea
    Smajla skrev 2007-09-06 14:47:00 följande:
    Inte alls tråkig, du är superduktig och gör hur vackra arrangemang som helst!
    Adamama skrev 2007-09-06 15:19:21 följande:
    Jag tycker för det första inte att den är tråkig. Men om jag skulle ha ett önskemål så vore det nog inte mer av inredning och så - det finns så många som har - utan mer av det som är din specialitet - blommor. Du skrev ju lite i bloggen att nu är det dags att sätta lökar och fröså - sådant hade jag vleat ha lite mer om-. Vilka lökar tycker du att man ska sätta - lite tips på var man kan beställa, vilka som är finast, vilka fröer ska man så nu och lite sådant. Jag är ju ganska nybliven hus och trädgårdsägare och skulle behöva lite inspiriation och tips för att inte bara ha påskliljor i trädgården.
    ok, ska bli!
    Smultron och glass skrev 2007-09-06 15:22:18 följande:
    JeaJea: Oh, hur har jag kunnat missa din blogg?!Jättefina arrangemang! Jag är inte ett dugg avundsjuk på din butik... Med tanke på antalet besökare per dag så får inte jag heller speciellt många kommentarer. Å andra sidan kommenterar inte jag heller i alla bloggar jag läser (men jag försöker bli duktigare, för det är ju så kul att få kommentarer).
    tack men du är nog inte avundsjuk på mina arbetsdagar kontra min lön.
    Det är väl så, jag ska också kommentera mer själv, man blir ju så glad. 
    LCroft skrev 2007-09-06 15:34:31 följande:
    numberone: Lycka till!JeaJea: Nej absolut inte tråkig och underbara blommor och kransar som du visar. Kan du inte visa nångång hur du gör endera en bukett eller en krans från början till slut så att även jag som är apdålig på sånt kanske skulle klara av det?
    jo det kan jag. Tänkte skriva lite mer om just kransar och vad man behöver och lite småknep. Jag lovar även du klarar det T.o.m. min granne som hatar att pyssla gjorde en här som hennes man sa var den finaste han någonsin hade sett. Bra betyg.
Svar på tråden Vita hem del 5