• JeaJea

Vita hem del 5

Jag håller på med orden på bjälken nu, det blir med min egen handstil, jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag.
    Känner mig lite nervös över vad han ska tycka. gulp.

• JeaJea

with a little help from my friends

gav upp med pensel på stora J...knölig bjälke. blir spritpenna imorgon. så här är det skissade iaf. skriver nu med barn i famnen.
    IMG_6028.JPG

• JeaJea
    juliah skrev 2007-09-07 06:29:03 följande:
    Godmorgon!Jag är utvilad  efter en god natts sömn och idag kommer mamma. Så jag och Elle beger oss ut på en runda och kikar efter tyg och lite annat.Jea, det blev jättefint! Ska du fylla i med svart? Tycker att det är fint med grått också.
    ja jag har inte riktigt bestämt mig, grått blir ju lite mildare. Fast då måste jag nog måla...
  • JeaJea
    LCroft skrev 2007-09-07 10:07:57 följande:
    JeaJea: Ser framemot att få beskrivning på kransar Texten blir jättefin! Fast jag kunde inte låta bli att fnissa lite för mig själv, jag hade en fortsättning på texten  Men på natten då jäklar låter du mig sova ifred! juliah: Skönt med lite avlastning! mimmamum: Jättefint!
  • JeaJea
    Fotograf Karlander skrev 2007-09-07 12:01:15 följande:
    HallojBehöver er Hjälp *L* Jag har Bestämmt mig för att ha Vitt & Ljus Rosa i köket & skulle vilja veta var man kan få fatt i Ljusrosa vitrandiga kökshandukar,förkläde & stolsdynor.........Gärna andra tips på fina Vit Ljusrosa saker
    harkel...
  • JeaJea
    Beatrize74 skrev 2007-09-08 08:39:15 följande:
    Men alltså...saker och ting står stilla här när man jobbar. Jag förstår självklart att man inte kan få tid till ALLT här i världen, men när hemmet betyder så oerhört mycket, när man har ett sånt stort inredningsintresse blir det ganska en frustrerande verklighet i vardagen. Nu har jag en stor hög i ena ändan av vardagsrummet med lådor och påsar med saker jag vill sälja, men det tar ju en evighet att lägga ut allt på Tradera. Hur katten ska man gå tillväga egentligen? Blocket kanske? Och jag som bara känner att jag behöver veckostäda idag. Och plugga lite inför att jag far upp till Mittuniversitetet på torsdag.
    Skriver under på detta. Hur ska man kunna motstå halvtrasiga saker som bara väntar på att bli tillfixade. När chesterfieldsoffgruppen hade stått i stallet i flera år och katterna hade kissat på den och mössen byggt bo, så gav jag upp tanken om den iaf. I var paddock ligger det armeringjärn, betongklumpar (tänk så fina ljusstakar, bara att borra hål i...)
    man kan ah nytta av det mesta och har man plats blir det tyvärr värre och värre.
    Men det är ångestframkallande så nu är det stopp och inga nya projekt får påbörjas innan andra är klara. Borde också sälja av rubbet.
  • JeaJea
    mimmi006 skrev 2007-09-08 16:36:47 följande:
    Ska genast kolla...behöver seriöst hjälp nu! Jag har spanat på murar i tre år och kan inte bestämma mig.Snälla, ge mig råd!!! Valen (hittills) står mellan tre varianter i mitt galleri och vitslammad putsmur:www.familjeliv.se/krypin/mimmi006/galleri.php
    Ok. här kommer mina tankar om murar.

Jag gillar stenmuren bäst av de 3 i ditt galleri. Kan vara påverkad av att jag inte gillar byasten eller liknande block. Självklart vill alla män som ska göra jobbet ha sådana för de är lätta att jobba med. Kanske de passar bättre till ert nya hus än till vårt. hmm.
    Vi har gjort en mur i storgatsten. Tar en bild på den om du vill.

Putsmur är också fint men då ska man måla den och laga den ibland.
    Det har vi också en och den håller på att spricka nu och det fick vi en fin offert på att göra en ny för 50.000 kr.
Svar på tråden Vita hem del 5