• JeaJea

Vita hem del 5

obs jag har murat de 3 raderna längst ner och sen tog en man över...

• JeaJea

gjorde ett tomrum i mitten så man kan plantera, det är armeringsnät nedstucket i så murgrönan ska växa upp.

• JeaJea
    mimmi006 skrev 2007-09-08 19:23:32 följande:
    Jea- ursäkta att jag är så sen... har skjutsat Lisa till mormor! Hon älskar att sova över där! Jättejättefint... så ska vi också ha det. Nu har jag bestämt mig! Hur klarar sig murgrönan? Kan man testa med någon aggresivare variant av klematis också, tror du? Ena muren vetter mot norr, den andra mot väster (men med ett garage ca tre meter framför).
    jag har lagat mat. Den klarar sig jättebra, men välj en som ska vara ute, lite grövre med stora blanka blad. Jag har en vit  dubbel klematis i också. Vill att det ska vara grönt jämt men blommor ibland. Vår mur är mot norr. (fritt mot väster)
  • JeaJea
    mimmi006 skrev 2007-09-08 19:24:16 följande:
    Jea- nej, nu var du utloggad... är det okej att jag sparar bilden i min egen "murmapp"?
    självklart
  • JeaJea
    lasseliten skrev 2007-09-08 20:32:28 följande:
    Jeajea - åh, så fin din mur är! Tack för inspirationen! En sån vill jag också ha! Hade tänkt mig en i natursten...men din är ju ännu finare! Har du ett ungfärligt pris på den? Mimmi - jättefin soffa! Ett verkligt klipp! Kommer bli så snyggt med tyget och lampan till!
    hmm nej vet inte riktigt, tror en sån sten kostar 25 kr/st eller nåt sånt. Sen är det ju vara murbruk emellan.

Emmasa, det kommer bli så snyggt. Jag har beställt något liknande. Randiga kuddar och en lampa som är två svarta metallskärmar med en metallstång mellan. Härlig fabrikskänsla. Ska klä om vår kökssoffa i det tyget från Stoff & Stil.

Ska passa på och tipsa om vad min smarta kompis har gjort. Hon har klätt om sina köksstolar med vaxduk, den som är ganska mjuk mer lik vanligt tyg.
  • JeaJea

tack för berömmet förresten Jag är faktiskt ganska stolt över att ha murat.Cool Även om det var lättare än vissa typiskt kvinnliga sysslor.

• JeaJea
    jessan71 skrev 2007-09-08 21:25:19 följande:
    Tjenare snäckan!! Kan du inte komma hem o mura hos mig oxå!!KRAAAaaaaam
    om du syr hissgardniner till mig!
  • JeaJea

Jessan: när du har skrivit här så hamnar den här tråden bland dina favoriter 3:e raden uppifrån i menyn under forum.  så slipper du leta näst gång.

Svar på tråden Vita hem del 5