För lång för högklackat?
Jag är 1,80. Jag älskar höga klackar.
Egentligen avskyr jag min längd, varför tänker jag inte gå in på här, men jag skulle gärna vara tio centimeter kortare eller mer. Jag tycker dock att det är snyggt med högklackade skor, mina favoriter är 9 cm höga, vilket gör mig ca 1.89. Visst, jag blir toklång, men skorna är snygga.
Så fort längd diskuteras kommer följande kommentar som ett brev på posten: "Men det är ju sååååå snyggt att vara lång!"
OK, låt oss för ett ögonblick säga att det är så, att det är snyggt att vara lång. Varifrån kommer då dessa kommentarer som jag tycker mig höra/läsa allt oftare: "Hon är för lång för högklackat", "Jag älskar höga klackar, skulle gärna ha, men jag är tyvärr för lång".
Jag får inte ihop det. Om det nu är så snyggt att vara lång, varför anses då vissa vara för långa för högklackat? Eller är det bara snyggt att vara lång upp till en viss längd? Vilken är denna längd i så fall? 1,76, 1,78, 1,80 och tre fjärdedelar?
Så, vad tycker ni? När är man för lång? Och ska man alltid hålla sig till platta skor om man är 1,80 eller mer?