• gealach

För lång för högklackat?

Jag är 1,80. Jag älskar höga klackar.

Egentligen avskyr jag min längd, varför tänker jag inte gå in på här, men jag skulle gärna vara tio centimeter kortare eller mer. Jag tycker dock att det är snyggt med högklackade skor, mina favoriter är 9 cm höga, vilket gör mig ca 1.89. Visst, jag blir toklång, men skorna är snygga.

Så fort längd diskuteras kommer följande kommentar som ett brev på posten: "Men det är ju sååååå snyggt att vara lång!"

OK, låt oss för ett ögonblick säga att det är så, att det är snyggt att vara lång. Varifrån kommer då dessa kommentarer som jag tycker mig höra/läsa allt oftare: "Hon är för lång för högklackat", "Jag älskar höga klackar, skulle gärna ha, men jag är tyvärr för lång".

Jag får inte ihop det. Om det nu är så snyggt att vara lång, varför anses då vissa vara för långa för högklackat? Eller är det bara snyggt att vara lång upp till en viss längd? Vilken är denna längd i så fall? 1,76, 1,78, 1,80 och tre fjärdedelar?

Så, vad tycker ni? När är man för lång? Och ska man alltid hålla sig till platta skor om man är 1,80 eller mer?

• Svar på tråden För lång för högklackat?
  • Flizan30

Jag har ocks fått höra kommentaren om att när jag har skor med klack: att det har du bara för att bli längre va? Visst stämemr väl delvis även om jag tycker att det är skitsnyggt. men saken är ju att det har ju många andra tjejer också som är normallånga. så varför får man som kort inte ha högklackat utan att få elaka kommentarer. Det var mest i skolan man fick höra sådantmen ändå.

• Lilja84

Jag gillar högklackat och är 1,80 lång , men jag använder det sällan , men det är mest för att jag inte hittar skor som klarar en promenad som är längre än 2 steg utan att ge skoskav .

Däremot har jag ju aldrig problem med kläder längre tack och lov , kom ihåg i tonåren när all byxor blev capribyxor , eller det blev trekvarts ärmar på dom långärmade tröjorna osv .

• Björkeli

Lilja84: Varför har du inte problem med kläder längre? Hittat något bra ställe?

tips tack!

• Lilja84

Min garderob består av typ 97% Gina Tricot i byxor,tröjor,linnen osv osv , dom säljer ju ganska mycket festkläder och så (som jag även köper ) , men dom har riktigt bra med basplagg (tex deras jeans) .
    Deras linnen som dom säljer för 79 kr ( vet inte vad modellen heter men dom kostar så och brukar alltid ligga framme på bord) är dom ända som inte slutar över naveln trots att man har köper xs eller s .
    Sen kan man råkar få tag på nått hos H&M , men det är mest turen som avgör .

• Akina

gör som jag, använd högklackat och var rak i ryggen, sträck på dig och var stolt!!
    det är vackert och det tycker många, har fått många komplimanger från killar/män om min längd och just att jag går rak i ryggen...

You go girl!!!

• gealach
    Lilja84 skrev 2007-07-19 22:10:35 följande:
    Min garderob består av typ 97% Gina Tricot i byxor,tröjor,linnen osv osv ,
    Ojojoj, jag som gett upp Gina för länge sedan allt är ju XS där. Känner mig som en jätte bara jag kikar över tröskeln där... Jag har ju haft oturen att inte bara vara lång utan bred också...
  • Lilja84

hehe
    jag tycker det är värre med skorna som sagt , jag har liksom pinnsmala vader och sen strl 40 på skorna , så det är inte alltid det ser snyggt ut även fast skorna är snygga

• Jolene
    Lilja84 skrev 2007-07-19 22:10:35 följande:
    Min garderob består av typ 97% Gina Tricot i byxor,tröjor,linnen osv osv , dom säljer ju ganska mycket festkläder och så (som jag även köper ) , men dom har riktigt bra med basplagg (tex deras jeans) .Deras linnen som dom säljer för 79 kr ( vet inte vad modellen heter men dom kostar så och brukar alltid ligga framme på bord) är dom ända som inte slutar över naveln trots att man har köper xs eller s .Sen kan man råkar få tag på nått hos H&M , men det är mest turen som avgör .
    Jag tycker att Vero Moda är rätt bra i längden i kläder också! Har köpt många av mina jackor där :) H&M är ju inte att tänka på när man ska köpa långärmat..
  • Jolene
    Björkeli skrev 2007-07-19 20:24:10 följande:
    Fridapida: Ah, va bra! För ibland när jag går omkring så känns det som om jag försöker stoltsera med min bröst! :-0 O det är ju inte meningen... knäpp man kan vara ibland. Tankekraften är stark! Men för min inre frid ska jag tänka att det är medaljongen som ska fram!
    Fasen, hade jag bröst skulle jag glatt stoltsera :P Men har alltid haft dålig hållning pga min längd och avsaknad av bröst. Konstigt nog vill jag försöka "gömma" att jag inte har några bröst, vilket knappast ger mig mer av den varan när jag kutar framåt med axlarna.. *suck*
  • malinda1970

Har en väninna som är 1,98 cm och hon älskar högklackat och ser skitsnygg ut i dem. Visserligen stirrar många på henne då vi varit ute på vift men kanske inte bara för att hon är lång utan också för att hon är jättefin att se på i sin fulla längd- Äsch strunt i att fundera på om du kan ha högklckat eller inte, gillar du höga klackar och bär dem med stolthet så...You go girl!

Jag tror det där med att vissa säger att man inte kan ha högklackat om man är en viss längd osv det är bara...struntprat. Rena rama avundsjukan skulle jag säga...:)

Ha det bra och knalla du på i dina klackar!

Svar på tråden För lång för högklackat?