• Jolene

För lång för högklackat?

Här är en till!
    Jag är strax över 175 cm lång (har inte mätt sedan många år) och har varit det i princip sedan jag gick i 7:an 8:an på högstadiet. Alltid varit näst längst i klassen, dålig hållning, mager som en sticka.. Bläh, inte trivts alls med min längd. Och i och med att jag alltid varit så smal så var det supersvårt att hitta kläder. Jag vet att korta och tjocka också har svårt, men det verkar ju lättare att förkorta kläderna än förlänga..!? :P

Har inte tittat åt högklackade skor förrän nu när jag träffade min karl som är lång och ståtlig :) Men nu kan jag inte gå i det så, haha :P

Något som stör både mig och min karl är att diskbänkar, handfat osv alltid är så låga - iallafall i dessa hyreslägenheter. Inte skönt och stå som en ostbåge vid disken!

• Jolene
    Lilja84 skrev 2007-07-19 22:10:35 följande:
    Min garderob består av typ 97% Gina Tricot i byxor,tröjor,linnen osv osv , dom säljer ju ganska mycket festkläder och så (som jag även köper ) , men dom har riktigt bra med basplagg (tex deras jeans) .Deras linnen som dom säljer för 79 kr ( vet inte vad modellen heter men dom kostar så och brukar alltid ligga framme på bord) är dom ända som inte slutar över naveln trots att man har köper xs eller s .Sen kan man råkar få tag på nått hos H&M , men det är mest turen som avgör .
    Jag tycker att Vero Moda är rätt bra i längden i kläder också! Har köpt många av mina jackor där :) H&M är ju inte att tänka på när man ska köpa långärmat..
  • Jolene
    Björkeli skrev 2007-07-19 20:24:10 följande:
    Fridapida: Ah, va bra! För ibland när jag går omkring så känns det som om jag försöker stoltsera med min bröst! :-0 O det är ju inte meningen... knäpp man kan vara ibland. Tankekraften är stark! Men för min inre frid ska jag tänka att det är medaljongen som ska fram!
    Fasen, hade jag bröst skulle jag glatt stoltsera :P Men har alltid haft dålig hållning pga min längd och avsaknad av bröst. Konstigt nog vill jag försöka "gömma" att jag inte har några bröst, vilket knappast ger mig mer av den varan när jag kutar framåt med axlarna.. *suck*
  • Jolene
    Lilja84 skrev 2007-07-19 22:27:50 följande:
    Okej , ja typ slutat handla på Vero just för att jag inte hittat något för mig där.Tex varje gång jag har hittat ett par snygga jeans som passar längdmässigt och ska vara i min storlek får jag inte över dom över låren och röven , dom fastnar när dom kommer över knäna heheMen går jag över till Gina och provar samma storlek i samma modell passar dom.
    Ah, okej. Ja jeans har jag heller aldrig hittat några som passar nu när man breddat ut lite med åren ;P hehe.
    Fornarina däremot är väldigt bra på mig när det gäller jeans :)
  • Jolene
    Lilja84 skrev 2007-07-19 22:30:51 följande:
    Jolene , strunt i sånt , jag är i princip platt eller man kan typ antyda att det finns nått där , så fort jag sträcker upp mig , men ja menar det är ju så jag ser ut och thats .Jag har problem med hållningen också (tonåren) men jag får faktiskt ont när jag sträcker på mig , måste träna hållningen mer .
    Jag har mer eller mindre sen tidiga tonåren haft problem med värk i nacke/axlar/skulderblad och när jag gick till en sjukgymnast i 14/15-årsåldern så konstaterade han att jag har för korta muskler (senor?) fram på axlarna (vad heter det egentligen?) och det gör att jag måste verkligen koncentrera mig och tänka på att dra tillbaka axlarna för att få en snygg hållning och ja, man blir trött i längden och känner sig så spännig av det..! Och så glömmer man av sig och säckar ihop rätt som det är.. :P
    Fick ett träningsprogram för att strecha och förlänga senorna, men jag kan nog räkna gångerna på två händer som jag utfört det Skrikandes 
  • Jolene
    Lilja84 skrev 2007-07-19 22:32:34 följande:
    Jolene , ska man ha Fornarina så blir det till att välja mellan att ha jeans eller äta (i mitt fall ), jag äter hellre hehe .
    Haaha. Jag förstår Räcka ut tungan
    Ja jag har inte köpt några nya på länge nu - de håller ju ett tag så jag har töjt ut dem med tiden :P haha. Har fortfarande ett par kvar som är i strl 29!! Men skulle jag gå och köpa ett par nu blir det nog uppåt strl 31/32.

Sorry TS att jag inte håller mig till ämnet..
  • Jolene
    Lilja84 skrev 2007-07-19 22:42:15 följande:
    Dom kan jag ta hehe , har du 28 går det bra också :-P
     You're welcome ;)
  • Jolene
    Björkeli skrev 2007-07-20 10:44:45 följande:
    Jolene: Har haft samma erfarenhet som du med sjukgymnasten. Men visst är det svårt att se till att göra övningarna?Mina muskler blev knäppa för att jag skulle dölja mina bröst och längd.(Har haft gigantiska bröst innan mina barn).Vet att det enda som hjälper är träning...så det är väl bara att ta tjuren vid hornen. Det finns en bra övning man kan göra hemma som tränar de små musklerna där bak som ger bättre hållning. Men jag är värdelös på att beskriva...
    Åhå. Ja jag skulle behöva bli starkare bak i ryggen och så strecha de där musklerna/senorna framme vid nyckelbenen (det måste ju ha ett namn, men vad?? :P)

Jag brukar ibland stå vid ett dörrhål och låta kroppen pressa sig framåt medans jag håller kvar handen i dörrposten ca i axelläge, med lätt böjd arm (någon som fattar :P). Man ska hålla kvar rätt länge.. Så skönt, men det stramar rejält - och då kommer jag inte alls långt framåt med kroppen. Är så himla  kort och stel i musklerna där.

Men det är ju så typiskt. En sån enkel sak att göra och ändå tar man sällan 2 min för att göra det..! Skrikandes
Svar på tråden För lång för högklackat?