Inlägg från: Björkeli |Visa alla inlägg
  • Björkeli

För lång för högklackat?

Jag är 183 cm och använder aldrig höga klackar... Men det beror på att jag inte kan gå i det! Känns som om hela kroppen vajar fram och tillbaka!

Har ett par sommar skor med en liten klack, typ 4cm.

Så jag tycker att så länge du kan behärska dina 9 extra cm så ska du ha det!!

För min del handlar det inte om att en del är för långa för klackar för det finns många runt 160 cm som inte borde ha klackar...

• Björkeli

Jag gillar inte min längd pga att jag känner mig så klumpig. Kan liksom inte så smidigt gå under en bom t ex som andra kan. Utan för mig blir det liksom att fälla ihop hela kroppen och kravla sig under...typ.
    Nu är det ju inte så ofta det händer men jag kommer ihåg när jag var tonåring och var ute mer i samhället hur pinsamt detta var, att känna sig klumpig pga sin längd.

Sen det som Gealach skriver om kläder. Jag har stl M, 40 på tröjor. Men inte passar de särskilt bra på mina långa armar. Går jag upp i stl så blir de bara bredare, inte längre.
    Visst finns det affärer som är för långa, men för mig som bor på landet är det svårt att komma till dessa affärer. Bor t ex 6-7 timmars resväg från Stockholm och det är där det finns bra utbud.
    Är glad för att det finns så många 3/4 tröjor nu...

Sen har jag haft mkt fördel av min längd inom de sporter som jag varit aktiv i. Så det är ju inte bara skit!

Nu för tiden är jag mer neutralt inställd till min längd. Min sambo är kortare än mig men jag skiter i det.
    Får ibland höra kommentarer om hur stor jag är, och ska erkänna att det svider lite. Men jag kan skaka av mig det bättre nu än när jag var tonåring.

Så hade det inte varit för att jag känner mig så klumpig i min längd så hade jag nog gillat att vara lång. För det är ju ganska praktiskt.

• Björkeli

Jolene: O det med diskbänkar är skit!

Är hos min svärmor just nu vars hus är byggt på 30-talet vilket innebär att diskbänkarna är ännu lägre. Skulle vara snäll härromdagen och diska men fick kramp i ryggen. Diskbänken går till en bit upp på låret. Gött!

Fridapida: Jag har sådan hållning, kommer ifrån tonåren då jag försökt att dölja min längd. Men börjar bli bättre på att sträcka lite på mig. Tycker du har en bra inställning till det, så nu ska jag försöka tänka på dina ord när jag ger mig ut!

• Björkeli

Fridapida: Ah, va bra! För ibland när jag går omkring så känns det som om jag försöker stoltsera med min bröst! :-0
    O det är ju inte meningen... knäpp man kan vara ibland. Tankekraften är stark!

Men för min inre frid ska jag tänka att det är medaljongen som ska fram!

• Björkeli

Lilja84: Varför har du inte problem med kläder längre? Hittat något bra ställe?

tips tack!

• Björkeli

Jolene: Haha, var snäll du är!

Då tycker jag att vi båda tar fridapidas råd om att bära medaljongen med stolthet!

Gealach: Även jag är inte direkt en liten variant på bredden... Ibland får jag för mig att det hade varit enklare att vara lång om jag varit en XS, S... Men det är nog bara som vanligt att man får för sig saker...

Lilja: Gillar Gina men eftersom de mest satsar på XS och S kunder så hittar jag inte alltid det jag vill ha där.

Men det konstiga med Gina T är att varje gång de har rea hänger de 20-tals kläder med XS och S men M och uppåt är borta. Borde de inte lära sig snart att de flesta drar runt M? de får ju alltid rea bort sina småkläder...

• Björkeli

Jolene: Har haft samma erfarenhet som du med sjukgymnasten. Men visst är det svårt att se till att göra övningarna?
    Mina muskler blev knäppa för att jag skulle dölja mina bröst och längd.(Har haft gigantiska bröst innan mina barn).

Vet att det enda som hjälper är träning...så det är väl bara att ta tjuren vid hornen. Det finns en bra övning man kan göra hemma som tränar de små musklerna där bak som ger bättre hållning. Men jag är värdelös på att beskriva...

Svar på tråden För lång för högklackat?