Inlägg från: Flizan30 |Visa alla inlägg
  • Flizan30

För lång för högklackat?

Jag har en kusin som är 180 och hon har ofta högklackat(8-10cm). Hon har gjort en del modelluppdrag och får ofta höra att hon är s lång. men de jag har hört säga så, säger det med beundran. Min syster som är 168 sade när hon tittade på kusinen att: jag vill också vara lång. Så nej jag tycket inte att det ser konstigt ut att ha högklackat fast man är lång. Sträck p dig och var stolt istället. Tror att många är avundsjuka på din längd. jag har aldrig någonsin hört ngot neg. om någon tjej som är lång. Tvärtom.

• Flizan30

Gealach: vill bara demetera att korta inte får höra kommentarer an g. längden..stämemr INTE! Jag är 155 och har alltid i skolan och av andra fått höra saker som..gud vad kort/liten du är, lilla flickan(jag fyller faktiskt 30 ) osv. Min svågers mamma skämtade om att jag var så kort att jag kunde ha barnförklädet som de hade i köket(passar en 3-4 åring) Så taskigt sagt tycker jag. Dessutom så upplever jag det som att korta personer har mindre auktoritet än långa(andra säger detta också) Helt sjukt tycker jag. Kläder är ocks jobbigt. Alla byxor mste läggas upp 15 cm. fast det går väl an men alla kavajer, kjolar, byxor osv mste läggas upp så ofta slutar det med att jag fr g till skräddaren=dyrt. Sen det där med att fråga andra i affären om saker för att man inte når. Det mste vi korta göra tyvärr...s du får inte ta det personligt. fast oftast frågar jag första bästa person som är lite längre än mig

men för att hålla mig till frågan..jag tycker att det är skitsnyggt att vara lång och ha högklackat

• Flizan30

Jag har ocks fått höra kommentaren om att när jag har skor med klack: att det har du bara för att bli längre va? Visst stämemr väl delvis även om jag tycker att det är skitsnyggt. men saken är ju att det har ju många andra tjejer också som är normallånga. så varför får man som kort inte ha högklackat utan att få elaka kommentarer. Det var mest i skolan man fick höra sådantmen ändå.

Svar på tråden För lång för högklackat?