• Anonym (väntande)

Att vänta på att mannen ska separera från sin familj...

Jag behöver ventilera lite funderingar om min situation. Kanske finns det fler som sitter i en liknande sits?

För ca ett halvår sen började jag bli uppvaktad av en kille, hur snygg och trevlig som helst och jag föll som en fura direkt. Efter några dagar fick jag veta att han hade både sambo och barn och därefter stängde jag av känslorna totalt eftersom jag inte ville sätta mig själv i en så komplicerad situation. Det gick några veckor och vi började umgås lite smått igen och till sist blev det omöjligt för mig att undertrycka känslorna utan jag "tilllät" mig själv bli riktigt förälskad (svårt att förklara med det var så det kändes). Jag bestämde mig för att lyssna på mitt hjärta istället för hjärnan och det har jag inte ångrat. Nu umgås vi nästan varje dag och det känns verkligen helt rätt. Dock är jag inte officiell flickvän eftersom han ännu inte har tagit tag i sin separation... Detta ska ske nu under semestern. Han och hans sambo har små barn och har länge bott ihop av praktiska skäl, inte av kärlek. De har t ex haft skilda sovrum i över ett år.

Jag är i allmänhet totalt emot otrohet och skulle nog inte finna mig i att vara typ nån slags älskarinna egentligen men den här situationen känns helt annorlunda eftersom de egentligen har nåt riktigt förhållande (enligt honom är hans sambo också väl medveten om att de inte kan fortsätta som det är nu). Tiden har bara rullat på för dem och de har varit "för lata" för att ordna upp de praktiska delarna av en separation eftersom de inte har kommit fram till nån bra lösning för barnen osv. För mig känns det väldigt viktigt att barnen kommer i första hand och jag tar nu ännu ett steg tillbaka och väntar på att de kommer fram till en bra lösning och genomför separationen på bästa tänkbara sätt. Jag ställer inga ultimatum utan låter tiden gå eftersom jag absolut inte vill att något ska gå snett i "separationsförhandlingarna" pga mig. Hans sambo kommer heller inte att få veta om att jag har funnits med i bilden före separationen.

Mina känslor inför den här situationen går lite upp och ner. Vissa dagar är jag fullständigt övertygad om att han är den RÄTTE och värd att vänta på men ibland känner jag mig bara frustrerad över att inte få vara ett par med honom nu direkt. Nummer ett kommer jag aldrig att bli såklart eftersom hans barn alltid kommer att gå före men det är så frustrerande att inte få spendera mer tid tillsammans osv. Finns det nån som är eller har varit i liknande situation? Var det värt väntetiden till slut? Vill gärna höra era erfarenheter!

Påhopp och dömanden undanbedes vänligt men bestämt. Jag VET att många tycker att jag är hemsk som medverkar till att han går bakom ryggen på sin sambo och jag VET att många tror att om han gör så mot henne så kommer han att göra så mot mig oxå. Så det behöver ni inte tala om för mig.

• Svar på tråden Att vänta på att mannen ska separera från sin familj...
  • Anonym (xxx)

hej!
    Jag är i nästan exakt samma situation som du och jag har försökt stänga av känslorna MÅNGA gånger.
    Så jävla svårt...men jag är så OLIDLIGT kär.

• Anonym

Hej!
    Jag har varit i din precis din sits och nu har vi en liten tillsammans

• Anonym

Bara att hoppas att det löser sig för dig. En varning dock; vad din älskare säger till dig om deras förhållande (dött, praktiska skäl etc) var ungerfär vad mitt ex sade till sina "flickvänner" när de upptäckte att han hade sambo, men det lät väldigt annorlunda hemma och blev gråt och tandagnisslan när jag tröttnade på hans påstådda ånger och bortförklaringar och bröt upp.

• Sofi 79

Hej!
    Jag tror vi har hörts förut. Min man var gift och hade barn när vi träffades. Men det blev inget då. Efter hans separation tog det ytterligare några år, men nu är vi ÄNTLIGEN tillsammans.
    Det var helt klart värt det.
    Men förbered dig på en jobbig tid innan deras arrangemang sinsemellan fungerar fullt ut, med växelvis boende, ansvar för barnen med mera.

• Anonym (väntande)

På nåt sätt är det skönt att höra att det finns fler som är / har varit i samma situation, även om det är en jobbig sits att vara i. Tänk vad mkt enklare allt skulle vara om man kunde blivit kär i nån UTAN barn och sambo. Funderade mkt på det när jag var ute med några kompisar i helgen. Dock jämförde jag varenda kille som jag pratade med med Honom och inser att Han är den enda jag vill ha. Önskar bara att jag slapp vänta. Kanske kan man se väntetiden som ett "test" för att se hur stark kärleken verkligen är...

Anonym nr 3 - det där är jag jätterädd för! Jag kan ju bara lita på hans ord i det här fallet. Tiden får utvisa om jag gör rätt...

Sofi79 - hur var det för dig de åren som gick innan ni blev tillsammans? Väntade du på honom och att hans situation skulle bli stabil eller bröt du upp helt med honom och träffade andra innan ni började ses igen?

• Sofi 79

Jag bröt helt. Eller, vi sågs ju som vänner, vilket var dubbelt plågsamt. Sen träffade jag en kille och kände att det var jätteskönt att ha lämnat honom bakom mig. Men vi kunde fortfarande inte ses normalt och det var jobbigt att höra att han också träffade andra.
    Sen tog det slut med min kille och då kan man väl säga att det var han som hade väntat på mig. För trots alla ströförhållanden hade han inte bundit sig som jag faktiskt gjort under tiden.
    När vi väl blev tillsammans köpte vi hus direkt (ca ett år sen).

• Anonym (frun)

Hej. jag har varit med om nåt liknande, men i detta fallet är jag frun i huset. Min fd träffade en ny vid sidan av, han sa till den andra att vi hade det dåligt osv. Men det visste inte jag, tyckte vi hade det bra. Hur som helst så gick allt i raketfart. Huset såldes, ingen av oss ville bo kvar där mer. Min fd:s nya flyttade in i hans nya lägenhet, träffade barnen och allt. Allt gick i 100 knyck. Jag mådde skit, men piggnade sakta till. Bor nu själv i min nya fina lägenhet och trivs bra  

Och nu..Nu har min fd brutit med den andra, vill ha mig tillbaka. För att allt gått så fort. Han hann inte med. Gråter och ångrar sig. Den andra är inte vatten värd längre. Jag vill aldrig se honom mer däremot..

Vill ge min eloge ändå till dig, TS, som ligger lågt. Du håller en låg profil, väntar, avvaktar..Helt riktigt. Låt din blivande kille sköta sin separation. Ta det lugnt. Ni hinner, och det kommer ju att visa sig om han var värd att vänta på. Tror oxå att relationen med hans fru blir mkt lättare om ni väntar. Min fd nya tjej var en riktig "pain in the ass", pushade på, ville visa upp sig med honom, och ville framför allt visa mig att det var hon och han nu.

Ni kan säkert få det bra, om ni gör detta ihop snyggt och fint. Kanske inte finns några snygga skilsmässor, men du verkar stå med fötterna på jorden. Lycka till!

• Anonym

Jag är i detta fallet mannen, som har slitits mellan två personer en lång tid. Min nya har nu sagt stopp och lämnat mig och då har jag insett det jag borde sett sedan länge, att jag och min fru inte haft något på länge. Jag har nu agerat och dragit igång separationen men jag är rädd att det är försent för min nya tjej. Hon är kall, avvaktande och vill inte ses så ofta. Hon säger att situationen har gjort henne förvirrad, att hon inte vet vad hon vill och hon vill ha paus. Jag vill inget hellre än att vara med henne men känner mig helt maktlös. Jag förstår att jag borde agerat tidigare men har inte förmått det. Tror ni att det är över för oss nu?

Vet att jag är rutten, men för er som är andra kvinnan, det kan faktiskt gå på detta sätt också.

• Sofi 79

Anonym
    Jag förstår att hon är avvaktande. Men om känslorna är äkta är det säkert inte för sent.
    När jag och min man väl fick till det fick han kämpa i ett halvår innan jag vågade tro på att han verkligen menade allvar.
    Viktigast är förstås att känna att separationen är klar och att han menar allvar och inte bara vill leka.
    Tjejer gillar smicker, uppvaktning och att mannen inte ger sig. Så visa henne att du menar allvar så ska det säkert gå bra.

• Anonym

Det var jag som var mannen som gärna vill ha min nya.

Samtidigt vill jag ju inte pressa henne, en pressad situation gjorde ju att hon drog öronen åt sig och om jag pressar på nu så kanske jag förstör allt. Hon är mycket självständig och har ett eget liv med egna vänner och har varit singel länge innan hon träffade mig. Jag är rädd att den situation som hon tvingats in i där hon behövde anpassa sig i oändlighet har gjort henne "fientligt" inställd till mig och jag vill för allt i världen inte skrämma bort henne.

Svar på tråden Att vänta på att mannen ska separera från sin familj...