• Anonym (väntande)

Att vänta på att mannen ska separera från sin familj...

Jag behöver ventilera lite funderingar om min situation. Kanske finns det fler som sitter i en liknande sits?

För ca ett halvår sen började jag bli uppvaktad av en kille, hur snygg och trevlig som helst och jag föll som en fura direkt. Efter några dagar fick jag veta att han hade både sambo och barn och därefter stängde jag av känslorna totalt eftersom jag inte ville sätta mig själv i en så komplicerad situation. Det gick några veckor och vi började umgås lite smått igen och till sist blev det omöjligt för mig att undertrycka känslorna utan jag "tilllät" mig själv bli riktigt förälskad (svårt att förklara med det var så det kändes). Jag bestämde mig för att lyssna på mitt hjärta istället för hjärnan och det har jag inte ångrat. Nu umgås vi nästan varje dag och det känns verkligen helt rätt. Dock är jag inte officiell flickvän eftersom han ännu inte har tagit tag i sin separation... Detta ska ske nu under semestern. Han och hans sambo har små barn och har länge bott ihop av praktiska skäl, inte av kärlek. De har t ex haft skilda sovrum i över ett år.

Jag är i allmänhet totalt emot otrohet och skulle nog inte finna mig i att vara typ nån slags älskarinna egentligen men den här situationen känns helt annorlunda eftersom de egentligen har nåt riktigt förhållande (enligt honom är hans sambo också väl medveten om att de inte kan fortsätta som det är nu). Tiden har bara rullat på för dem och de har varit "för lata" för att ordna upp de praktiska delarna av en separation eftersom de inte har kommit fram till nån bra lösning för barnen osv. För mig känns det väldigt viktigt att barnen kommer i första hand och jag tar nu ännu ett steg tillbaka och väntar på att de kommer fram till en bra lösning och genomför separationen på bästa tänkbara sätt. Jag ställer inga ultimatum utan låter tiden gå eftersom jag absolut inte vill att något ska gå snett i "separationsförhandlingarna" pga mig. Hans sambo kommer heller inte att få veta om att jag har funnits med i bilden före separationen.

Mina känslor inför den här situationen går lite upp och ner. Vissa dagar är jag fullständigt övertygad om att han är den RÄTTE och värd att vänta på men ibland känner jag mig bara frustrerad över att inte få vara ett par med honom nu direkt. Nummer ett kommer jag aldrig att bli såklart eftersom hans barn alltid kommer att gå före men det är så frustrerande att inte få spendera mer tid tillsammans osv. Finns det nån som är eller har varit i liknande situation? Var det värt väntetiden till slut? Vill gärna höra era erfarenheter!

Påhopp och dömanden undanbedes vänligt men bestämt. Jag VET att många tycker att jag är hemsk som medverkar till att han går bakom ryggen på sin sambo och jag VET att många tror att om han gör så mot henne så kommer han att göra så mot mig oxå. Så det behöver ni inte tala om för mig.

• Svar på tråden Att vänta på att mannen ska separera från sin familj...
  • Anonym (väntande)

Känner mig märkligt stark idag. Jag är värd bättre. Verkligen. Men emellanåt gör det bara ont i hela kroppen och jag vill vakna ur den här känslomässiga mardrömmen...

Frun: Önskar dig all lycka med barnens pappa. Kan tänka mig att det blir en lång och tuff väg tillbaka men är det rätt så blir det värt alla svårigheter på vägen.

• Anonym (sandra)

men hur gick det gumman? Pratade du med honom. Usch  vad jobbigt för dig! Såå såå ledsen för din skull=(...har ni pratat något? Får du ringa honom osv?

• Anonym (väntande)

Han har inte hört av sig efter att jag skickade mailet.

Guuuud, jag känner mig som ett pucko. Ju mer jag tänker på det desto tydligare ser jag alla klassiska tecken. Jag skäms över att jag tillät mig själv att tro att det skulle bli vi.

Jag hoppas och vill fortfarande att det ska bli vi men jag känner mig stark i att INTE acceptera att vara "den andra" längre. Nu får han ta tag i saken, och gör han det så kan det kanske bli vi i framtiden. Är känslorna äkta och det är "meant to be" så blir det ju vi till sist... Men nån bra-att-ha-vid-sidan-om tänker jag INTE vara.

• Anonym (sandra)

jag tycker att du ska prova ringa honom nu!!! Han har väl inget dölja om det är över med sambon! TYcker synd om dig! Varför kan du inte ringa honom? VEt du vart han bor?

• Anonym

Hoppas han lämnar sin sambo då.
    Ni verkar ha det så fint, han behöveren knuff eller nåt

• Anonym (frun)

Till TS. jag hoppas du inte tog illa upp för mitt senaste inlägg. Ville bara dela med mig av hur det kan se ut. Men inte hur det behöver bli. Ni kan absolut få det hur bra som helst.

Mitt "ex" stack fortare än kvickt den gången. Ut med mig och in med den andra. det gick på tok för fort alltihop. Vet inte om du skrivit hur länge du väntat på din kille, men ge honom ett tag i alla fall. Om du inte redan gjort det..I så fall ska du ju kräva att något händer. oavsett vad för utgång det har.

Ta hand om dig. kram

• Anonym (väntande)

Frun: Jag tog absolut inte illa upp Jag uppskattar alla kommentarer och erfarenheter eftersom jag behöver få se på situationen från lite olika perspektiv.

Han ringde igår kväll så fort han såg mitt mail. Jag förklarade lite mer om hur jag känner och vi bestämde att vi ska ses på tisdag. Han ska iväg med barnen tills dess. De gör nästan aldrig nåt ihop, hela familjen utan antingen har han barnen eller hon... När jag sa i telefonen att jag mår dåligt och vill veta vad han vill med oss sa han att han älskar mig och att inget har förändrats men grejen är ju att "planen" förut var att de skulle ha påbörjat separationen i slutet av sommaren... Jag vill prata lite mer om det här sa jag. Problemet ligger i att han är så otroligt ansvarsfull. Det finns praktiska problem som gör en separation svår att genomföra under hösten men för mig känns det just nu som att vill han verkligen så borde han ta tag i det ändå. ALLT går att lösa, det är bara mer eller mindre lätt.

Iallafall så har jag lite hopp. I mitt hjärta känner jag ju att han är RÄTT men hjärnan säger åt mig att jag inte vill dela honom en sekund till. Får se vad som händer på tisdag... Känns bra att jag sätter lite press. Det är dags att antingen dra eller satsa. Tack för att jag får ventilera tankar med er och höra era erfarenheter, det hjälper mig mycket!

• Anonym (3barnsmama)

glöm han ::: han kommer att göra så mot dig en vacker dag::::
    tro mig::::::

• olpansfamilj

jag skulle ta reda på om han är ärlig mot dig! Jag tror inte att han har åkt bort med barnen...jag skulle kolla om han ljuger mot mig.
    Barnen brukar vara dom klassiska dragplåstren i skillsmässor. Och tyvärr det låter som att han ljuger till dig!
    Sandra ställde kloka frågor. Du borde verkligen testa dessa. Kan du ringa honom som Sandra frågade? Ta och ring honom nu vet jag och kolla vad som händer!!!

Testa även att ringa hem till honom och kolla om han svarar hemma? Lägg på sen, då vet du ju om han ljuger. Tror knappast att hans sambo bryr sig om en tjej ringer om det är slut. Förstår inte varför ni ska ljuga mot henne sen och säga att ni har träffats i efterhand!
    Det bevisar att han har otroligt låg moral som gör så mot sin sambo och det bevisar även att han är mer mån om hennes känslor än dina.... varför ska du behöva ljuga!??

Äkta kärlek ska inte vara så smutsig! Om han inte vågar vara ärlig nu, så kan du ju undra hur han kommer att vara mot dig i framtiden!!!

• Anonym (väntande)

Har träffats idag... Suck, jag älskar verkligen honom...

Jag berättade hur jag mår av allt och avstyrde "fysisk kontakt" - hur svårt det än var... Han säger att han förstår hur jag känner och att han o sambon tar ett litet steg i taget mot separation hela tiden. De ses knappt och varje samtal slutar med tjafs och så springer hon hem till sina föräldrar. Han säger att han älskar mig och vill ha en framtid med mig osv. Jag sa också att jag inte vill att den här kärleken ska kopplas ihop med nåt som är negativt och fel. Han förstår allt om hur jag känner nu. Tror verkligen att han behöver en spark i häcken för att nåt ska hända! Jag ska inte göra det så enkelt för honom genom att finnas tillhands, jag är ju faktiskt värd att få honom för mig själv! (om inte, så vill jag inte ha honom alls!)

Som svar på era frågor om telefonsamtal så kan jag nu med säkerhet säga att jag "får" ringa precis när jag vill.

Ok, så långt är ju allt nästan som vanligt men jag misslyckades brutalt med mitt totalbryt av relationen. Nu är han iaf förvarnad och vi ska prata mer ikväll. Grejen är ju också att vi "måste" umgås en del genom jobbet men det får bli som kompisar hädanefter. HUR hanterar man det?

• Anonym (väntande)

Oj, av mitt förra inlägg verkar det som att "fysisk kontakt" är allt vi har men det är faktiskt HELT fel. De flesta gångerna vi har setts så pratar vi, lunchar, promenerar eller jobbar. Bara så ni vet

• Anonym (sandra)

så nu säger han att han håller på att bryta med sambon??? Det var ju helt slut!

Klart att det är tjafsig när han behandlar henne som skit! Han träffar ju dig bakom hennes rygg! Det verkar inte alls vara slut!!

Tyvärr, han verkar inte vara någon bra kille! En dag gör han det samma mot dig=(

• Anonym (väntande)

Sandra - nej han har aldrig sagt att det är slut. De kämpar på varje dag för att pussla ihop praktiska problem med barnen, jobb och utbildningar. (jag vill inte gå in för mkt på detta här på FL)

Iallafall så vet jag var jag står i hela situationen nu och det gör att jag känner mig stark. Jag är inte "den andra" längre. Som jag ser det nu så står jag vid sidan om och väntar på att han ska bli ledig. Blir han inte det inom en snar framtid så skiter jag i honom.

Tack för diskussionen. Jag lär mig mkt om mig själv genom att få "försvara" hur jag tänker.

• Anonym (sandra)

men det har redan gått ett halvår! Hur många månader till???

• Anonym (ny i tråden)

Har just hittat den här tråden i min jakt på klokskap till mig själv nu när jag sitter i en liknande sits och undrar hur det gick för alla inblandade så här med några års perspektiv?

Svar på tråden Att vänta på att mannen ska separera från sin familj...