• tomcar1

Tråden om Cystisk Fibros !

Hej !
    Jag vill bara kolla hur många här på FL, som har någon "realtion" till sjukdomen cystisk fibros ? Det verkar finnas en del och här kanske vi kan utbyta erfarenheter med varandra. Har märkt att det kanke finns ett sådant behov. Jag har själv cystisk fibros. Är dock inte förälder men har som sagt själv cf och kan kanske dela med mig av mina erfarenheter, så gott det går. Välkomna hit och fråga på. Jag hoppas att vi blir några stycken !
    Mvh tomcar1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-01 21:18:06:
    Hej igen !
    Trevligt att se, att flera kikat in. Jag tror att vi kan ha mycket nytta av varandras erfarenheter. Väl mött !

• Svar på tråden Tråden om Cystisk Fibros !
  • Puzzel25

Vet att ingen är här nu.Men jag är oxå sååå glad att alla är så snälla.Och berättar det dom har varit med om osv.
    Och Anna01 känner VÄLDIGT mycket gemenskap med dig nu.I och med att vi båda sitter i samma sits.
    Man har ju tusen frågor.Och jag känner som du.
    Man ÄR orolig.Och det verkar alla här förstå.
    Känns skönt att inte behöva verka dum.
    Så TACK!till er alla ifrån botten av mitt hjärta!
    Och min lilla skrutta Hilma!

• anna01

God morgon.
    Hoppas alla mår bra och inga förkylningar.
    Kram Anna.

........Mio är kungen på dansgolvet nu ..........
  • verrron

Jo, min moster hade CF.. fast jag hann aldrig träffa henne..

Dottern äter creon men vi ska byta pga att hon blir förstoppad av dem

• verrron

Lillefot: Hur gjorde ni med dagis  med er dotter? Om hon gick dagis, gick hon i minskad barngrupp, hur gammal va hon när hon började osv?

• Lillefot76

verron jennifer började på dagis när hon var 3 1/2 hon fick en lillebror som gjorde att vi kunde vara hemma så länge. Hon går inte i minskad barngrupp. Men vi har pratat med både personal och föräldrar om att sjuka barn stannar hemma osv. Sedan ringer de till oss om det tex skulle vara magsjuka så att vi kan välja att tex stanna hemma.
    Hoppas att alla har fått sova något. Ha en bra dag. Kram från oss

• verrron

Lillefot: Tack för svaret! Inhalerar hon ngt på dagis då? Hur funkar det isf? Min dotter ska börja dagis om ett par mån så jag är lite nervös inför det, hade helts velat ha henne hemma lite längre.  Är förskolan ute mkt, för att minska smittor? Kom er dotters läk o informerade personal (o ev föräldrar) innan start?

• Lillefot76

Verrron Nej hon inhalerar före och efter dagis. 2 st från cf centret i Gbg kom och informerade personalen och även kökspersonalen så att hon fick så fet mat som möjligt. på dagis är de ute minst en gång per dag. Hittils har det funkat bra.
    Hur ofta inhalerar ni? Kram

• Lillefot76

Föräldrarna informerade jag på ett föräldra möte. Personalen hjälpte till att få dem att förstå vikten av att ha sina sjuka barn hemma.

• verrron

Lillefot: Vi inhalerar också morgon o kväll.

Är föräldrarna duktiga på att hålla sina sjuka barn hemma? Har hon varit ofta sjuk sen hon började på dagis?

• Lillefot76

Peppar. peppar. Ja de är ganska duktiga på det. Hon har blivit mindre sjuk där än sin lillebror. Riktigt dålig från dagis har hon nog bara varit 3-4 ggr.

Svar på tråden Tråden om Cystisk Fibros !